ورزش

زارع: دختران ما به دنبال افتخاری‌آفرینی در مکزیک هستند/ نتایج تکواندو در لبنان راضی کننده بود


مربی تیم ملی تکواندوی بانوان گفت:‌ دختران ما در کره جنوبی، مهد تکواندو دنیا رکورد شکستند و حالا به دنبال افتخار آفرینی در مسابقات جهانی مکزیک هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های تکواندو بین‌المللی آزاد لبنان با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ و عنوان قهرمانی تکواندوکار کشورمان در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت به پایان رسید. این دوره از مسابقات با حضور 161 تکواندوکار در دو بخش بانوان و مردان و در کلیه اوزان برگزار شد که در نهایت نمایندگان ایران موفق به کسب 12 مدال طلا، شش نقره و دو برنز شده و در مجموع عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

ندا زارع مربی تیم ملی تکواندوی بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا از نتایج رقم خورده توسط بانوان در این مسابقات راضی هستید؟ اظهار داشت:‌ ما در بخش بانوان 8 تکواندوکار به لبنان اعزام کردیم که خوشبختانه 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کردیم. این مسابقات 20 امتیاز داشت برای اینکه بچه‌ها بتوانند هم کسب تجربه کنند و هم اینکه در جدول رنکینگ المپیک صعود کنند در این رقابت‌ها شرکت کردند. مسابقات خیلی خوبی بود و بچه‌های ما توانایی‌های خودشان را به نمایش گذاشتند. واقعا دختران ما با دل و جان تلاش کردند تا به هدفشان در این مسابقات برسند.ما دختران باغیرتی داریم که ثابت کردند به بالاترین مدال یعنی المپیک فکر می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کیفیت مسابقات به خاطر حضور نمایندگان مدال‌اور در المپیک و جهان کشورهای دیگر خیلی بالا بود در وزن 3 ما دو بازیکن داشتیم نعمت‌زاده و سلطانی با هم در فینال مبارزه کردند و نعمت‌زاده برنده این دیدار شد در واقع یک انتخابی بین خودشان برگزار شد.نماینده وزن 6 ما مقابل تکواندو‌کار اردن که مدال نقره گرندپری داشت بازی کرد.

مربی تیم ملی تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد فنی ملی‌پوشان در این رقابت‌ها راضی هستید یا خیر،‌گفت: بله، از عملکرد آنها راضی هستیم با توجه به تغییرات قوانین داوری بچه‌های ما خیلی خوب مبارزه کردند و خودشان را محک زدند به شخصه به عنوان مربی تیم ملی از عملکرد آنها راضی هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر نزدیک بودن مسابقات گرند پری منچستر، ناهید کیانی و اکرم خدابنده را به مسابقات لبنان اعزام نکردید،گفت:‌ با توجه به نزدیک بودن مسابقات گرندپری منچستر ما کیانی و خدابنده را به این رقابت‌ها اعزام نکردیم که با شرایط خوبی به این مسابقات اعزام شوند. ضمن اینکه آنها از لحاظ رنکینگ امتیاز لازم را کسب کرده اند و نیاز به حضور در مسابقات بین‌المللی آزاد لبنان را نداشتند.

زارع در پاسخ به این سوال که با توجه به ارزیابی که شما از نفرات حاضر در مسابقات لبنان، چه زمانی  انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد، گفت: طبق تصمیماتی که گرفته شده، ما قرار است به زودی انتخابی تیم ملی را برگزار کنیم و نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک مشخص شوند. در انتخابی تیم ملی نفرات اعزامی به لبنان، نفرات اعزامی به گرندپری منچستر و یک تعداد از دختران ما که در اردو حضور دارند، باید در انتخابی تیم ملی شرکت کنند؛ این انتخابی نیز قبل از اعزام تیم ملی به منچستر برگزار خواهد شد.

وی در واکنش به این سؤال که با نفراتی که در اختیار دارید، چقدر شانس مدال‌ آوری برای دختران‌مان در مسابقات گرند پری منچستر و مسابقات جهانی مکزیک را پیش‌بینی می‌کنید، گفت: مسابقات گرند پری منچستر بدون شک یک رویداد بسیار سختی است اما ما به بازیکنان مان امیدواریم، اما مسابقات جهانی مکزیک از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود، در واقع تمام قهرمانان المپیک و جهان که خیلی از لحاظ فنی سطح بالایی دارند در آن مسابقات حضور خواهند داشت. ما از امروز تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا 22 آبان ماه که اولین روز از مسابقات جهانی خواهد بود بچه‌ها با شرایط ایده‌ال در آن رویداد حضور داشته باشند و بهترین نتیجه را کسب کنند.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: ما بدون شک در مکزیک به دنبال خوشرنگ‌ترین مدال جهانی هستیم، من به شخصه امیدوارم مدال‌هایمان بیشتر از دوره‌های قبل باشد. نباید فقط به یک مدال امیدوار باشیم. دختران ما در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی و در مهد تکواندوی دنیا ثابت کردند بهترین تیم دنیا هستند، با توجه به شرایط میزبانی که کره‌ای‌ها داشتند ما توانستیم قهرمان آسیا شویم و رکورد را شکستیم و حالا در قهرمانی جهان هم به دنبال افتخارآفرینی هستند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا