بین الملل

کرملین: اروپایی‌ها هنوز عمق فاجعه در نورد استریم را نفهمیده‌اند


سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به دستگیری چند نفر که قصد خرابکاری در خط لوله «ترک استریم» را داشتند، گفت که اتحادیه اروپا هنوز متوجه عمق فاجعه در حادثه برای «نورد استریم» نشده است.

به گارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) از دستگیری چند نفر که قصد خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «ترک استریم» را داشتند، خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «چند خرابکار را که در تلاش برای منفجر کردن خط لوله انتقال گاز ترک استریم بودند، در خاک روسیه دستگیر کردیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با گرفتن انگشت اتهام به سمت کشورهای غربی درخصوص تلاش برای خرابکاری در خطوط انتقال گاز نورد استریم و ترک استریم، هشدار داد که اروپایی‌ها هنوز عمق فاجعه در نورد استریم را نفهمیده‌اند.

سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «از خط خارج شدن ساختار نورد استریم، به استثنای یک مسیر باقیمانده از نورد استریم ۲، به پتانسیل کلی امنیت انرژی آسیب وارد کرد. اروپایی ها هنوز این را درک نکرده‌اند».

پسکوف درباره دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه اجلاس سیکا نیز گفت که دو طرف درباره ایجاد هاب گازی در خاک ترکیه صحبت کردند.

وی با طولانی توصیف کردن زمان دیدار پوتین و اردوغان، اما تاکید کرد که مسئله پایان درگیری‌ها و صلح در اوکراین در صحبت‌های این دو نفر مطرح نشد.

امروز همچنین وزارت امور خارجه روسیه برای اعتراض به نتیجه تحقیقات آلمان، دانمارک و سوئد درباره نشست گاز از نورد استریم، سفیران این سه کشور را احضار کرد. (جزئیات بیشتر)

«میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه در تاریخ پنجم اکتبر با ارسال پیامی به سران سه کشور مذکور، از آنها خواست کارشناسان روسی نیز در تحقیقات حول خرابکاری در خط لوله نورد استریم شرکت کنند و تاکید کرد که در غیر این صورت هیچ نتیجه را قبول نخواهند داشت.

یک هفته قبل بود که دادستانی عمومی سوئد با اعلام نتیجه تحقیقات این کشور درباره نشست گاز از نورد استریم، گفت این حادثه خسارات زیادی به این خطوط گاز وارد کرده است.

پایان پیام/خ


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا