دانش و فناوری

نانوپوشش ایرانی از نمای ساختمان‌ها محافظت می‌کند

با تاییدیه ستاد نانو؛

نانوپوشش‌های تولید شده در یک شرکت دانش بنیان می‌تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  این نانوپوشش‌ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره‌زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان می‌شود. محصولی که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده است.

ضد شوره کردن سطح، زنده کردن سطوح سنگی تیره، کلیه دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، صنایع ساختمانی و سازه‌های عمرانی، اماکن عمومی از جمله مدارس و مساجد، آثار باستانی، پیمانکاران ساختمان و شهرداری و کلیه شرکت‌های با زمینه کار بهینه‌سازی مصرف انرژی مهم ترین مزایای استفاده از این محصول بومی است. ایجاد پوششی از نانوذرات روی سطوح مختلف به کاهش زبری و انرژی سطحی منجر شده و زاویه تماس آی با سطح را افزایش می­دهد. این اثر در مورد محصول مورد نظر بصورت زیر است.

جذب آب توسط انواع مصالح ساختمانی می‌تواند معایب بسیاری در پی داشته باشد. با توجه به نوع و کاربرد ماده مورد نظر، کاهش خواص مکانیکی و عملکردی و تاثیر بر ظاهر مصالح و سازه از جمله این عیوب بشمار می‌رود.

ایجاد پوشش‌های ضد آب روی انواع مصالح ساختمانی از تجمع بیش از حد آب روی سطح آن‌ها  کاسته و اثرات مطلوبی در زیبایی و کارآیی آن‌ها خواهد داشت. این اثرات در مورد سطوح کاشی و سرامیک نیز بروز کرده و از ایجاد لکه ناشی از خشک شدن قطرات آب جلوگیری می‌کند. اخیرا ارائه محصولاتی بر پایه فناوری نانو در این حوزه گسترش قابل توجهی یافته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا