اقتصاد

مدیرعامل راه‌آهن: افزایش سرعت قطارها پول می‌خواهد

در حالی رئیس کمیسیون عمران مجلس سرعت سیر قطارهای باری را زیر ۱۰ کیلومتر اعلام کرده بود که مدیرعامل راه‌آهن گفت:‌افزایش سرعت قطارها بودجه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس کمیسیون عمران مجلس دیروز با تاکید بر این‌که شرکت راه‌آهن باید به سمت نوسازی ناوگان برود، اظهار کرد: در زمان حاضر وضعیت واگن و لکوموتیو خوب نیست و عمر ناوگان بالاست.

محمدرضا رضایی کوچی با یادآوری این‌که به راه آهن گفته‌ایم برای تامین ناوگان موردنیاز روی ساخت داخل متمرکز شود، ادامه داد: تاکید کرده‌ایم هرچه را که می‌توانیم از داخل تامین کنیم، مابقی نیز از طریق واردات تامین شود.

وی بیان کرد: مدیرعامل راه آهن می‌گوید تعداد نیاز به ناوگان با چیزی که تولید داخل داریم، تناسب ندارد.گفتیم اشکالی ندارد، نگفته‌ایم انحصار را به چند شرکت داخلی بدهید، اما هرچه تولید داخل است باید خریداری شود. مابقی را از خارج بیاوریم تا سریع‌تر وضعیت لکوموتیو و واگن‌ها بهبود یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که باید بین تولید داخل و واردات تناسب ایجاد کنیم، گفت: سرعت حمل بار در شبکه ریلی زیر 10 کیلومتر در ساعت است؛ این یعنی حمل‌ونقل بار از طریق خط آهن هیچ جاذبه‌ای برای صاحب بار ندارد.

به گزارش تسنیم، به فاصله چند ساعت پس از این اظهارنظر، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عمر 50 الی 60 ساله برخی از خطوط ریلی گفت: خطوط ریلی باید بعد از هر 15 سال بهسازی و بازسازی شوند و اگر این بهسازی انجام نشود مجبور به تقلیل سرعت لوکوموتیوها می‌شویم.

صالحی افزود: برای مثال سال‌های گذشته مسیر قطار تهران- مشهد 15 ساعته بود اما الان به 11 ساعت کاهش یافته است، چرا که با بهسازی خطوط موفق به کاهش تقلیل سرعت لکوموتیوها شدیم.

وی کاهش زمان سفرهای ریلی را قابل تحقق اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نیاز به ناوگان قوی و پرسرعت داریم که البته لکوموتیوهای ما در برخی مسیرها 140 تا 160 کیلومتر سرعت دارند اما برخی مسیرها با گذشت زمان بهسازی نشده و سرعت لکوموتیوها در این مسیرها به 40 تا 80 کیلومتر می‌رسد.

صالحی افزود: باید تقلیل سرعت‌ها را با حفظ ایمنی کاهش دهیم که این کار نیاز به بودجه دارد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا