بین الملل

بلینکن و بن زاید درباره مسائل منطقه ای گفتگو کردند

وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس امارات متحده عربی درباره مسائل منطقه ای گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور با «شیخ محمد بن زائد آل نهیان»، رئیس امارات متحده عربی درباره «موضوعات مهم منطقه ای» و همچنین تقویت همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده است.

پرایس در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «آنتونی جی بلینکن وزیر امور خارجه امروز با شیخ محمد بن زائد آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی صحبت کرد. وزیر امور خارجه و شیخ محمد بر شراکت قوی دو طرف مجدداً تأکید و در مورد مسائل مهم منطقه‌ای گفتگو کردند. دو طرف همچنین در مورد راه‌هایی برای گسترش و تعمیق همکاری‌های خود صحبت کردند.»

در این بیانیه آمده است که بلینکن از نقش امارات متحده عربی و عمان در میزبانی شهروند آمریکایی «باقر نمازی» پس از آزادی از بازداشت در ایران، تشکر کرده است.

علاوه بر این، در این تماس تلفنی بلینکن در مورد حمایت آمریکا از اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در آنجا صحبت کرده است. همچنین بر اساس این بیانیه، بلینکن و آل نهیان در مورد نیاز فوری به توقف درگیری‌ها در شمال اتیوپی نیز گفتگو کردند.

گفتگوی مقامات آمریکایی و اماراتی تنها ساعاتی پس از آن انجام شده که شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا اسامی چند فرد و نهاد ایرانی دیگر را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. بر اساس اعلام این رسانه، ۱۳ مقام و ۳ نهاد ایرانی از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) به بهانه مشارکت در سرکوب اغتشاشات و قطع اینترنت مورد تحریم قرار گرفتند.

در این ارتباط، یک نشریه آمریکایی روز گذشته از تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حمایت از اغتشاشات خبر داده بود.

نشریه پولیتکیو ادعا کرده بود که از سوی برخی فعالان درخواست‌هایی به بایدن برای تغییر نظام در ایران ارائه شده اما بایدن و دستیارانش تمایلی در این خصوص ندارند!

یک مقام وزارت خارجه آمریکا رویکرد دولت بایدن در این خصوص را یکپارچه اعلام کرد و افزود که در این خصوص چند دستگی وجود ندارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا