سیاسی

حسینی: دولت ساخت ۴۲ پروژه بزرگ صنعتی را آغاز کرده که درآمد فراوانی برای کشور خواهد داشت


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت در یک سال گذشته ۴۲ پروژه بزرگ صنعتی را با اعتبار ۱۵ میلیارد دلار شروع کرده که درآمد فراوانی برای کشور و فرصت های شغلی بسیاری برای جوانان فراهم می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور  ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدت مدیران و کادر بهداشت و درمان گفت: حافظه ملت ایران هرگز فداکاری و ایثار مدافعان سلامت، پزشکان و پرستارانی را که به استقبال خطر رفتند تا به دفع خطر از جان مردم بپردازند، فراموش نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه بهداشت و درمان در ۱۴ ماه گذشته اقدامات گسترده و متنوعی صورت گرفته. واکسیناسیون گسترده و عبور از بحران کرونا، حرکت در مسیر تحقق دولت الکترونیک، حذف نسخه های کاغذی، توزیع عادلانه یارانه دارو، تحت پوشش بیمه‌ی سلامت قرار دادن بیش از شش میلیون نفر از سه دهک کم درآمد جامعه، گوشه‌ای از کارنامه درخشان و افتخار آمیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

حسینی تاکید کرد: نخستین اولویت دولت مردمی و تحول گرا، موضوع سلامت مردم بود که با اهتمام رئیس‌جمهور و جدیت وزیر بهداشت اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه صورت گرفت و در ادامه دولت مصمم است کمبود ها و کاستی‌های به جامانده را جبران کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت تعامل گسترده و سازنده مجموعه‌ی مدیران وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با دیگر مسئولان، شخصیتها، فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی و نیز نمایندگان مجلس را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگرچه در قانون اساسی بر تفکیک و استقلال قوا تصریح شده است اما این تفکیک به معنای عدم تعامل و همکاری قوای سه گانه با یکدیگر نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: از روزی که رئیس جمهور اعضای کابینه را به مجلس جهت اخذ رأی اعتماد معرفی می کند، روند تعامل و همکاری دو قوه آغاز می شود و تصویب طرح ها و لوایح، لایحه بودجه، تدوین برنامه ۵ساله توسعه و موارد بسیار دیگر نیازمند همکاری و تعامل متقابل است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب پیشبرد بهتر امور، نیازمند هماهنگی و هم افزایی قوا و ارکان کشور است.

وی گفت: نخبگان و متخصصان بعضا بخاطر تمرکز بر فعالیت های تخصصی ممکن است از تعامل و همکاری با دیگر مدیران و مجموعه ها غافل شوند اما باید توجه داشت که چه بسا این کم توجهی باعث شود فعالیت های مثبت و نقاط قوت آنان را عده‌ای نقطه ضعف جلوه دهند لذا رئیس دانشگاه علاوه بر وظایف خاص لازم است ارتباط مداوم با اساتید، دانشجویان و کارکنان و نیز گروههای مرجع خارج از دانشگاه از جمله اصحاب رسانه داشته باشد تا رضایت مندی و بازدهی فعالیت های مجموعه را افزایش و بازتاب دهد و مانع از فضاسازیهای ناصواب و منفی شود.

حسینی همچنین با تاکید بر اهمیت تعامل و ارتباط روسای دانشگاه‌های سراسر کشور با نمایندگان حوزه های انتخابیه اظهار داشت: در این تعامل دو طرفه ضمن مراعات مرز وظایف و حیطه اختیارات هر یک، می توان با تبادل نظر، مشورت و همکاری های سازنده، در انجام وظایف و تامین مطالبات مردم توفیقات بیشتری کسب کرد. روسای دانشگاه ها در این تعامل می‌توانند از ظرفیت، موقعیت و اعتبار افراد موثر و نمایندگان مجلس برای جلب اعتماد خیرین و سرمایه‌گذاران برای احداث، تکمیل و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دانش و تخصص بالا و تجربیات مدیریتی وزیر بهداشت، اظهار داشت: انصافا اقدامات کم‌نظیری در ۱۴ ماه گذشته در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است و صرف موفقیت در کنترل و مهار ویروس کرونا برای کارآمدی ایشان و مجموعه همکارانش کفایت می کند در حالیکه شاهد اقدامات تحولی در حوزه های گوناگون هستیم، حال علیرغم این کارنامه‌ روشن، اگر نمایندگان در مجلس از وزیر دهها سوال مطرح می کنند این سوالات عمدتاً مربوط به حوزه های انتخابیه است که روسای دانشگاهها با افزایش تعامل و همکاری خود با نمایندگان مجلس که از روحیه انقلابی، تعهد و دلسوزی برخوردار هستند می‌توانند به تبیین امور و تنگناها بپردازند و غالب ابهامات و سوالات را برطرف کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: معاونان و مدیران وزارت بهداشت و درمان و روسای دانشگاهها با اقدامات به موقع و اطلاع رسانی، معاونت پارلمانی وزارت بهداشت را یاری کنند تا بتواند جوابگوی خواسته های معقول باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۱۴ ماه گذشته دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته و آیت الله رئیسی در سال اول با مجامع نمایندگان تمام استان ها دیدار و گفت و گو داشته و پیگیر تقاضاهای آنان که در واقع مطالبات مردم است بوده است.

حسینی در ادامه گفت: مدیران دانشگاه ها در کنار انجام وظایف سازمانی خود در وزارت بهداشت، یک مسئولیت نیز در قبال کلیت دولت دارند تا از اعتبار، اقدامات و رویکرد دولت مردمی حمایت کنند.

معاون رییس جمهور در امور مجلس در ادامه با ابراز تاسف از جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت: شهادت مظلومانه شماری از مردم عزیز که برای نماز و زیارت در حرم حضرت احمدبن موسی حضور داشتند واقعاً تلخ و جانگداز بود و قلب انسان از قساوت و سنگدلی گروه های تکفیری و تروریستی به درد می آید.

وی ادامه داد: تکفیریها به زنان و کودکان هم رحم نمی کنند و با این اقدامات که سالها در سوریه و عراق مرتکب شدند خباثت و رذالت خود را آشکار می‌کنند تا کشور را نا امن و مردم را مرعوب سازند و در حرکت شتابان و جهادی دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم و پیشرفت کشور توقف ایجاد کنند که به فضل الهی با مقاومت مردم و مجاهدت نیروهای نظامی و انتظامی در اهداف پلید خود ناکام خواهند شد.

حسینی تاکید کرد: در شرایط کنونی ضرورت دارد روسای دانشگاه ها، اساتید متعهد و انقلابی و حتی اساتیدی که گرایش های سیاسی متفاوتی دارند و دلسوز آینده کشور هستند به تبیین و روشنگری پرداخته و از افتادن جوانان در دام تجزیه طلبان، معاندان و بدخواهان ایران عزیز، جلوگیری کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه یکی از دلایل همراهی برخی افراد با آشوبگران عدم اطلاع رسانی بهنگام و مناسب از شرایط کشور و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات و پیشرفت کشور و نیز برملا نکردن ماهیت پلید صحنه گردانان این قضایا است، خاطرنشان ساخت: باید اقدامات اساسی و تحولی که دولت آغاز کرده برای جوانان تبیین و تشریح شود تا به جای یأس و سرخوردگی، نسبت به آینده امیدوار باشند و در سازندگی و اعتلای میهن خویش نقش آفرین شوند، برای نمونه دولت در یک سال گذشته ۴۲ پروژه بزرگ صنعتی را با اعتبار ۱۵ میلیارد دلار شروع کرده که درآمد فراوان برای کشور و فرصت های شغلی بسیاری برای جوانان فراهم می کند و اطلاع از این فعالیت‌ها مانع از تاثیر سیاه‌نمایی‌ها در اذهان می‌شود.

حسینی گفت: انتظار داریم روسای دانشگاه ها به واسطه موقعیت و جایگاه تاثیرگذاری که دارند نسبت به مسائل استان، کشور و اقدامات دولت مردمی احساس مسئولیت کرده و حضور فعالی در صحنه و جهاد تبیین داشته باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرده است تا از تبدیل شدن نظام اسلامی به نظام الگو و الهام بخش جلوگیری کند و در این هدف شوم گروهک های تروریستی کومله، دموکرات، جیش الظلم، تکفیریها، منافقین و سلطنت طلبان دست به دست هم داده اند و با حمایت مثلث عبری، عربی و غربی جنگ احزابی علیه نظام اسلامی تدارک دیده اند که البته همانند توطئه ها و فتنه های ۴۴ سال گذشته ره به جایی نخواهند برد اما وظیفه همه دلسوزان و خادمان مردم است که حضور موثری در رویدادها و تحولات جامعه داشته باشند و با تبیین امور و مدیریت جهادی و انقلابی، دشمنان ملت را از ادامه تخریبها و فتنه‌گریها باز دارند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا