جامعه

افتتاح بیش از 2 هزار پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان سال


معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت گفت: تا پایان سال جاری بیش از 2 هزار پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهروز رحیمی،معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جلسه شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه بلوغ سازمانی از شاکله ‌های مهم رشد بدنه و توسعه فردی و تیمی در سازمان است، گفت: بلوغ سازمانی بر چند مدل تعریف می ‌شود که شامل، بلوغ قابلیت، بلوغ مدیریت پروژه سازمانی، بلوغ مدیریت دانش، بلوغ معماری خدمات گرا و بلوغ مدیریت منابع انسانی است.

وی  گفت: مهم ‌ترین مدل بلوغ سازمانی، مدل منابع انسانی است که در اصل به ‌عنوان ابزار مدیریتی طراحی ‌شده است، زیرا هم می ‌تواند برای ارزیابی سازمان مورداستفاده قرار گیرد و هم در شناسایی مراحلی که منجر به ارتقای عملکرد کارکنان می ‌شوند، کمک دهنده باشد و به‌ عبارت‌ دیگر این مدل بلوغ در اصل پشتیبان سازمان‌ ها برای افزایش سازگاری سایر مدل‌ ها و بهبود و توسعه مدیریت منابع انسانی است.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه هماهنگی بین بخشی در همه سیاستگذاری‌ ها و اقدامات مهم سازمان باید بین مدیران ارشد و میانه با رأس سازمان انجام شود، گفت: از اهم اقداماتی که برای یکپارچه ‌سازی سازمانی و تصمیم‌ گیری اثربخش باید انجام شود، هماهنگی بین بخشی است که در این راستا هماهنگی در زمان مناسب، می‌ تواند در تسریع روند تصمیمات درون بخشی و اجرای آن مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون از مهم‌ ترین مباحث مدیریت در هر سازمانی است، گفت: در هر سازمانی احترام به قانون و تأکید بر رعایت اصول اخلاقی در اجرای آن از نکات مهم و تعیین‌ کننده در روند رشد و تعالی سازمان خواهد بود که مدیران وزارت بهداشت باید به این نکته توجه داشته باشند.

 رحیمی با بیان اینکه جهاد تبیین درخصوص عملکرد کاری، حجت را بر همه مدیران کشور تمام کرده است، گفت: اینکه عملکرد روزانه و اقدامات شاخص در راستای خدمت ‌رسانی به مردم را منعکس کنیم، به معنای خودنمایی نیست، بلکه آگاه‌ سازی و روشنگری مسئولین از عملکرد و شفاف ‌سازی برای مردم است که باید این مهم را با جدیّت در همه امور کاری خود دنبال کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: هر چه شفاف ‌تر، پویاتر و به‌ دوراز هر ابهامی اقدامات و خدمات را در رسانه‌ ها، صداوسیما و فضای مجاری منتشر کنیم، مشارکت مردم در تصمیم‌ گیری‌ ها و مسیرگیری های صحیح سازمان بالاتر رفته و منتج به نتیجه ‌ای مطلوب خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت بابیان اینکه ساختار تشکیلات تفصیلی وزارت بهداشت باید با جدیّت و سرعت عمل بیشتری اصلاح شود، عنوان کرد: برای اصلاح تشکیلات و ساختار تفصیلی وزارت بهداشت، جلسات متعددی صورت گرفته است و به دنبال چابک سازی و بهبود بهره ‌وری سازمانی هستیم که در این راستا اصلاح تشکیلات دانشگاه‌ های علوم پزشکی پس از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، در دست اقدام است.

 رحیمی با تأکید بر اینکه در حوزه منابع فیزیکی و پروژه‌ های بهداشتی و درمانی در سطح کشور اقدامات بسیار خوبی انجام‌ شده است، اظهار کرد: یکی از افتخارات حوزه سلامت در دولت سیزدهم، تکمیل و تجهیز پروژه‌‌های نیمه‌ کاره بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم بوده است که تا پایان سال بیش از 2 هزار پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی  در پایان با تأکید بر پرداخت به‌ موقع، توجه به رفاهیات و مطالبات کارکنان وزارت بهداشت، اظهار کرد: بارها در مصاحبه‌ ها و گفت‌وگوهای خبری خود بیان کرده‌‌ام که مهم ‌ترین سرمایه‌های وزارت بهداشت، منابع انسانی آن است و در همین راستا هر آنچه در توان داریم گذاشته‌‌ایم که بتوانیم از همه نظر نیازهای کارکنان خود را تأمین کنیم که امیدواریم در این راستا سازمان برنامه‌ و بودجه و همچنین سازمان اداری و استخدامی ما را یاری کنند تا بار و فشار کاری و معیشتی را از دوش کارکنان نظام سلامت برداریم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا