شهرستان ها

معلمان مهرآفرین بدون آزمون مشمول رتبه‌بندی می‌شوند

اردبیل- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: معلمان طرح مهرآفرین بدون آزمون مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

ولی اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار رتبه‌بندی، قرار شد آموزش و پرورش به سرعت برای معلمان طرح مهرآفرین کد شناسه را نیز صادر کند و افزایش حقوق اعمال شده مشمول این معلمان نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس کارکنان دولت تا ۹۰۰ هزار تومان با افزایش حقوق مواجه خواهند شد و در کنار آن ۲۰۰ هزار تومان به حق عائله‌مندی و به ازای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان نیز به حق اولاد افزوده خواهد شد تا در مجموع افزایش مناسبی برای کارکنان و بازنشستگان اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز که در اوایل سال ۲۰ درصد افزایش را داشتند، با ۳۰ درصد اعمال افزایش جدید در سال‌جاری با ۵۰ درصد افزایش پرداخت مستمری روبه‌رو می‌شوند.

اسماعیلی افزود: مجلس به دولت اجازه داده تا اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی را در سال‌جاری تا ۲۰ درصد و در سقف مصارف قانون بودجه برای اجرای این قانون افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای نیروهای مسلح ۲۰ درصد افزایش و هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز ۱۵ درصد افزایش حقوق و مزایا در نظر گرفته شده که دولت موظف است در آبان ماه به همراه مابه‌التفاوت مهرماه پرداختی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را اعمال کند.

اسماعیلی اضافه کرد: جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر نیز که فاقد شغل هستند، با افزایش مناسب حق و حقوق و مزایا روبه‌رو می‌شوند تا امکان حمایت و پشتیبانی آنها فراهم آید.

وی بیان کرد: دولت بعد از تأیید این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان و ابلاغ آن تا آخر آبان ماه باید معوقه ماه گذشته و افزایش ماه جاری را نیز در حقوق اعمال کرده و پرداختی را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این قانون علاوه بر دستگاه‌های دولتی، شامل دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و غیردولتی نیز می‌شود و نیروهای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیز از این افزایش مزایا و حقوق بهره‌مند خواهند شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا