بین الملل

روسیه: انگلیس بیش از حد در جنگ اوکراین غرق شده است


سفیر روسیه در لندن هشدار داد، انگلیس بیش از حد در جنگ اوکراین غرق شده و ممکن است به نقطه بدون بازگشت برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اندری کِلین» سفیر روسیه در لندن پنجشنبه شب گفت، انگلیس بیش از حد در جنگ اوکراین غرق شده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» کلین در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت، «متخصصان نظامی» انگلیس در حملات پهپادی اخیر علیه ناوگان روسیه در دریای سیاه نقش داشته‌اند.

کلین در پاسخ به سوالی درباره احضار «دبورا برونرت» سفیر انگلیس در مسکو در همین زمینه گفت، کرملین به‌زودی اسناد مداخله انگلیس در اوکراین را منشتر خواهد کرد.

وی تأکید کرد: «ما کاملا از مشارکت متخصصان بریتانیایی در تعلیمات، آماده‌سازی و اجرای نقشه‌ها علیه زیرساخت‌های روسیه و ناوگان این کشور در دریای سیاه آگاهی داریم. ما مطلع هستیم که این اقدامات انجام شده‌اند».

سفیر روسیه در انگلیس هشدار داد:‌«این مسئله خطرناکی است. این اقدامات ممکن است ما را از خطی عبور دهد که بازگشت از آن غیرممکن باشد. بازگشت همواره ممکن است اما باید از تشدید تنش جلوگیری کنیم».

او در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «این در واقع یک هشدار است که بریتانیا بیش از حد در این درگیری غرق شده است و بدین معنا است که اوضاع بیشتر و بیشتر خطرناک می‌شود».

کلین با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها کار با زیردریایی‌های بدون سرنشین انفجاری را به اوکراینی‌ها آموزش داده‌اند گفت، تحقیقات درباره انفجارهایی که به خطوط لوله نورد استریم یک و دو آسیب وارد کرد، ادامه دارد.

این مقام روس در بخش دیگری از مصاحبه خود ضمن رد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه روسیه ممکن است از سلاح‌های اتمی تاکتیکی در عملیات نظامی ویژه در اوکراین استفاده کند، افزود: «جهان از تمام تضمین‌ها مبنی بر اینکه روسیه از این تسلیحات در درگیری با اوکراین استفاده نخواهد کرد، بهره‌مند است». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا