شهرستان ها

سرشاخه‌کاری گردو در ۳ هزار هکتار باغات خلخال

اردبیل- وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح سرشاخه‌کاری در باغات گردوی خلخال در مساحت سه هزار هکتار در اولویت قرار گرفته است.

سید جواد ساداتی‌نژاد در جریان سفر به خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلخال از مناطق مستعد زراعی، باغی و دامی استان اردبیل و کشور است که در تولید محصولات نقش مهم و اساسی را انجام می‌دهد.

وی تولید متنوع محصولات را در خلخال و کوثر یادآور شد و تصریح کرد: به دعوت نماینده خلخال و کوثر در مجلس به این مناطق سفر کردیم تا از نزدیک در جریان مشکلات و نارسایی‌های بخش کشاورزی قرار گرفته و با حضور در روستاها با زارعین و باغداران هم صحبت شویم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این سفر بیشترین تاکید بر تکمیل استخرها و سدهای معیشتی است که در سال‌های گذشته در خلخال و کوثر شروع شده و با تأمین اعتبار تا پایان سال‌جاری و یا سال آینده امکان بهره‌برداری و افتتاح آن وجود دارد.

ساداتی‌نژاد افزود: در مسیر توسعه بخش کشاورزی توجه جدی به تولید محصولات و صادرات آنها داریم که شهرستان خلخال نیز در تولید محصولات سردرختی به ویژه گردو از مناطق مستعد کشور است.

وی اجرای طرح سرشاخه‌کاری در باغات گردو را در خلخال یادآور شد و خاطرنشان کرد: سه هزار هکتار از باغات این شهرستان در مدت سه سال تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند تا با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرایی شدن این طرح را شاهد باشیم.

ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار زراعت و باغداری، خلخال از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی به ویژه عسل کشور است و در سال‌های اخیر در این زمینه توسعه طرح‌های جدید را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: با حمایت دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور در ستاد اقتصادی بسته حمایتی از دامداران تهیه شده که با ارائه آن پشتیبانی‌های لازم از دامداران و تولید محصولات آنها انجام می‌شود.

ساداتی‌نژاد از پرداخت تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است تا با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران زنجیره تولید و ارزش افزوده را در ابعاد مختلف به پیش ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت سیزدهم حامی کشاورزان در ابعاد مختلف زراعی، باغی و دامی است و سعی ما بر این است تا با حمایت و پشتیبانی‌های لازم به ویژه خرید تضمینی محصولات نظیر گندم و دانه‌های روغنی بتوانیم مسیر حمایت و پشتیبانی در این بخش را با قوت و قدرت به پیش ببریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا