شهرستان ها

برنامه عملیاتی دستگاه‌های خراسان شمالی برای صادرات تدوین شود

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: برنامه عملیاتی دستگاه‌های خراسان شمالی برای صادرات محصولات به کشورهای مختلف خصوصا کشور ترکمنستان تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی ظهر سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر احصا نیازهای وارداتی و صادراتی استان باید در مسیر ایجاد تحول در توسعه صادرات کالا و محصولات حرکت کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی بر افزایش کالاهای جدید به سبد صادرات استان تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که در بخش صادرات استان تحول ایجاد کنیم بنابراین تلاش مضاعف همراه با برنامه ریزی منسجم و دقیق دستگاه‌های اجرایی متولی استان امری ضروری است زیرا این موضوع تنها مرتبط با اتاق بازرگانی نیست.

وی افزود: بخش خصوصی پیشتاز برقراری مراودات تجاری با کشورهای همسایه باید باشد.
فخر موحدی تدوین برنامه عملیاتی توسط دستگاه‌های متولی در حوزه توسعه صادرات کالاها را برای کشور ترکمنستان مورد توجه قرار داد و گفت: این برنامه با تاکید بر نقش مهم دانش بنیان باید انجام شود تا از این طریق پس از حضور استاندار آخال ترکمنستان در استان، بتوانیم ماحصل این برنامه را به آنها ارائه دهیم.

فخر موحدی با بیان اینکه باید تراز تجاری را رشد دهیم، بیان کرد: نیازمندی‌های کشورهای هدف از جمله روسیه و شانگهای جهت اعزام هیأت تجاری استان در بخش صادرات تا ده روز آینده باید احصا شود و اتاق‌های تخصصی استان نیز این نیازها را با جزئیات بیشتر بررسی کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا