شهرستان ها

سدهای معیشتی از محل فروش اموال تکمیل می‌شود

خلخال- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل فروش اموال توسط وزارت جهاد کشاورزی، تکمیل سدهای معیشتی و استخرهای آب مورد توجه و دقت نظر قرار می‌گیرد.

سید غنی نظری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تصویب لایحه ۲ فوریتی اصلاح بند «ط» تبصره هشت قانون بودجه، وزارت جهاد کشاورزی از محل فروش اموال امکان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه سدهای معیشتی را پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان از این ردیف برای وزارت جهاد کشاورزی اختصاص می‌یابد تا با فروش اموال مازاد امکان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و زیربنایی در بخش کشاورزی فراهم آید که سدهای معیشتی از جمله آنها است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به سفر پرخیر و برکت وزیر جهاد کشاورزی به جنوب استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفر در کنار تکمیل سدهای معیشتی تا مهرماه سال آینده، قرار شد اصلاح و نوسازی باغات خلخال و کوثر نیز انجام شود که سرشاخه‌کاری گردو و نوسازی درختان به در گیوی با افزایش تولید تا سه برابر از برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

نظری افزود: وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد دادند تا بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغبانی به ویژه سرشاخه‌کاری و نوسازی درختان به در گیوی اختصاص دهند و در کنار آن تکمیل سدهای معیشتی و استخرهای آب کشاورزی از دیگر اولویت‌ها خواهد بود.

وی ضرورت تأمین نیازمندی کشاورزان را در فصل کاشت یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه زارعین در تأمین کود شیمیایی و سایر نیازمندی‌ها، وزارت جهاد کشاورزی با تأمین یارانه قرار شد تا توزیع کود مورد نیاز را در قالب کشاورزی قراردادی انجام دهد.

نظری اجرای طرح الگوی کشت را برای تقویت نظام اقتصادی کشور به ویژه امنیت غذایی یادآور شد و اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی از کشت محصولات استراتژیک به ویژه گندم، جو و دانه‌های روغنی حمایت لازم را انجام می‌دهد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نیز در مجلس در قانون بودجه سال آینده تلاش خواهیم کرد تا حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را از فعالان بخش کشاورزی به ویژه تولیدکنندگان دام و طیور انجام دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا