دانش و فناوری

فارس من| پیشنهاد احراز هویت، برای ساماندهی فضای مجازی


سردبیر یکی از سوژه‌های فارس من می‌گوید: یک راهکار برای ساماندهی فضای مجازی، اختصاص آی‌پی یکتا به هر کد ملی است تا همه در مقابل اقدامی که در اینترنت انجام می‌دهند، پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خطاب به مسوولان نوشته اند:‌ به دنبال قانونمند کردن پلتفرم‌های خارجی باشید.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: سال ها است که کشور با معضل فیلترینگ اینترنت مواجه است و راه کارهای متعددی برای این مشکل اتخاذ شده است اما باز هم شاهد رفع این مشکل نیستیم.

وی ادامه داد: یک راهکار برای این موضوع وجود دارد و آن هم اختصاص یک آی‌پی یکتا به هر کد ملی است.

وی توضیح داد: با این کار هر فرد در مقابل اقدامی که در اینترنت انجام می دهد، باید پاسخگو باشد و نمی تواند بدون هویت اقدامی در اینترنت انجام دهد یا اکانت فیک بدون مسئولیت ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این راهکار با وجود فیلترشکن ها مفید خواهد بود؟ گفت: باید فیلترشکن ها هم مسدود شود.

*

به گزارش فارس، موضوع احراز هویت در فضای مجازی از موضوعات قدیمی است. سال گذشته هم سامانه احراز هویت معتبر در فضای مجازی (سماوا) پیرو مصوبه ۵۹ شورای عالی فضای مجازی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

تهدیدات و زیان‌های فضای مجازی از جمله جعل هویت افراد و باج خواهی سایبری از جمله مواردی عنوان شده بود که ضرورت راه اندازی سامانه احراز هویت معتبر را ایجاد کرد.

این سامانه با ارائه اطلاعات پایه هویتی به سازمان‌ها، دستگاه‌ها و کسب و کارها از خطرات جمع آوری و افشای اطلاعات در فضای مجازی جلوگیری می‌کند.

این سامانه در سطوح مختلف امکان استعلام هویت بر پایه کد ملی از طریق سامانه شاهکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر پایه اطلاعات سجلی از طریق سازمان ثبت احوال و بر پایه اطلاعات اتباع خارجی از طریق وزارت کشور را فراهم می‌کند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا