اقتصاد

سهم خود را منطبق با قوائد بازار به دست می آوریم

مدیر عامل شرکت ملی نفت در گفت و گو با مهر عنوان کرد؛

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: بسیاری از پالایشگاه‌های دنیا مشخص است که از چه مجموعه‌هایی نفت دریافت می‌کنند و متناسب با ساختار فنی پالایشگاه‌ها نفت متناسب خود را از بازار تهیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین شد. خبری که انتشار آن بازتاب‌های فراوانی به دنبال داشت و برخی از کارشناسان این مساله را دست درازی روس‌ها به بازار ایرانی‌ها می‌دانستند و پیش بینی‌هایی مبنی بر جایگزینی روسیه برای بازارهای ایران کرده بودند. اما از طرفی مسئولان امر مدعی افزایش صادرات نفت در بازارهای مختلف بودند. محسن خجسته مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: ما همواره در بازار فعال هستیم و متناسب با فعالیتی که در بازار انجام می‌دهیم موفق می‌شویم که سهم خود را منطبق با قواعد بازار تصویب کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازار نفت متفاوت از سایر بازارهای جهانی است در این زمینه توضیح داد: اصولاً بازار نفت قائده خاص خود را دارد؛ رقابت وجود دارد و به میزانی که فعالیت کنیم و به میزانی که شرایط بین المللی اجازه دهد همه فروشندگان و صادر کنندگان نفت در دنیا می‌توانند سهم مشخص خود را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: باید در نظر داشت که بسیاری از پالایشگاه‌های دنیا مشخص است که از چه مجموعه‌هایی نفت دریافت می‌کنند و متناسب با ساختار فنی پالایشگاه‌ها نفت متناسب خود را از بازار تهیه می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که میزان صادرات ما به چه میزان تغییر یافته است، گفت: اعداد قرار دادها محرمانه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا