سیاسی

روایت دانشجویان از ایام فتنه در دانشگاه الزهرا(س)/ علت اغتشاشات مماشات رئیس و حراست دانشگاه بود


نشست هم اندیشی و بررسی حوادث اخیر دانشگاهالزهرا با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی این دانشگاه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: نشست هم اندیشی بررسی فعالیت‌های دانشجویی و مقابله با جریان فتنه در دانشگاهالزهرا با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این میزگرد دانشجویی نمایندگان بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا حضور داشتند و روایتی از ماجراهای اخیر این دانشگاه داشتند که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

 

 

زهرا عظیمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا ( عضو دفتر تحکیم وحدت) در این نشست، گفت: اعتراضات دانشگاه الزهرا از 29 شهریور شروع شد ولی جمعیت کمی در این تجمعات حضور داشتند و همان روز هم جمع شد و به حرکت و تجمع دانشجویی منجر نشد.

دشمنان برای کشاندن درگیری به دانشگاه های تک جنسیتی برنامه داشتند

وی با اشاره به اینکه در تجمعات ابتدایی شاهد فحش‌های رکیکی از دانشجویان نبودیم، گفت: در اوایل از دانشجویان فحش رکیک نمی‌شنیدیم و صرفا دانشجویان با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با سیاست‌های اجرایی کشور بروز می دادند، اما بعد از آنکه رسانه‌های معاند به تجمعات دانشگاه‌های کشور ورود کردند و تمرکز آن ها نیز بر دانشگاه های تک جنسیتی شد به مرور فضای دانشگاه ما نیز تند شد.

 

 

عظیمی افزود: رسانه های معاند تصاویری از زوایای مختلف دانشگاه منعکس می‌کردند که نزدیک ترین شباهتی به واقعیت موجود نداشت و همین امر نیز باعث تحریک دانشجویان شد.

بعضی از دانشجویان به پیاده نظام دشمن در دانشگاه‌ تبدیل شده بودند

وی افزود: رسانه های خارج نشین برنامه ریخته بودند تا تصویر سازی نادرستی از دانشگاه را منعکس کنند. بعضی از دانشجویان نیز در این تجمعات عملا به پیاده نظام رسانه‌های معاند در دانشگاه تبدیل شده بودند و صرفا کار آن ها عکاسی و تصویر سازی دروغین از دانشگاه الزهرا بود.

 

 

سیاست‌های غلط مسئولین دانشگاه و مماشات با اغتشاش گران باعث تشدید درگیری‌ها شد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در ادامه عنوان کرد: سیاست‌های غلط مسئولین دانشگاه و مماشات با این افراد باعث شده بود روز به روز تجمعات در دانشگاه رادیکال‌تر و درگیری بین دانشجویان باشد؛ ما عملا هیچ برخوردی از کمیته انضباطی و حراست با آشوبگران در دانشگاه شاهد نبودیم.

عدم برخورد و انفعال حراست دانشگاه باعث سردادن شعارهای رکیک جنسی شد

وی افزود: در دانشگاه الزهرا با دانشجویان اندکی مواجه بودیم که صرفا کارشان این بود که بیایند و شعارهای رکیک جنسی دهند و حاضر به هیچ گونه گفتگویی نیز نبودند. دلیل این جسارت ها و اقدامات رادیکال دانشجویان این بود که افراد فضای را برای هر گونه اقدامی امن می‌دیدند چون حراست هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نداد و کاملا منفعل بود.

عظیمی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا قائل به گفتگو محوری در حل مسائل است، گفت: ما در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا قائل به این هستیم اگر مسئله یا اعتراضی نیز هست باید از طریق گفتگو حل شود ولی با قشری مواجه بودیم که حاضر به هیچگونه گفتگویی نیستند.

زهرا عظیمی عنوان کرد: گفتمان دفتر تحکیم وحدت، گفتمان مردم سالاری دینی است، یعنی اعتقاد داریم دین این بستر را فراهم می کند که اگر مردم بخواهند اعتراضی برگزار کنند به آن مشروعیت می دهد البته به شرطی که خط قرمزها و اصول دین نیز حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه از همان روزهای ابتدایی تجمعات مشخص بود که مماشات جایز نیست، افزود: این افراد که حتی یک درصد از دانشجویان دانشگاه را شامل نمی‌شوند به دلیل فضای امنی که برایشان توسط مسئولین  ایجاد شده بود هر روز وقیح تر از قبل می‌شدند. از همان روزهای ابتدایی تجمعات مشخص بود که مماشات جایز نیست، ما نیز به هر نهادی از دانشگاه مراجعه می‌کردیم به این قضایا ورود کند متاسفانه به خاطر برخی ملاحظات نادرست مماشات را ادامه می‌دادند.

عظیمی عنوان کرد: در اعتراضات اخیر افرادی را می‌دیدیم که هر روز در صحن دانشگاه و تجمعات حضور داشتند و سر کلاس نمی رفتند، آیا مسئولان آموزش دانشگاه در روزهای عادی که بعد از 3 جلسه عدم حضور دانشجو را حذف می کردند چرا در اتفاقات اخیر چنین برخوردی را نداشتند؟

 اجازه نمی‌دهیم صدا و نمود بیرونی دانشگاه الزهرا فقط تعداد اندک دانشجویان هنجار شکن باشد

وی افزود:‌ ما اجازه نمی دهیم صدا و نمود بیرونی دانشگاه فقط آن تعداد اندک دانشجویان باشد، این دانشجویان کارشان صرفا این بود که با استفاده از اقدامات خلاف  شان دانشجو برای خودشان موفقیت بسازند.

عظیمی اضافه کرد: خود بنده عکس، شماره تماس و جزئی ترین اطلاعات شخصی‌ام را در فضای مجازی منتشر کردند، این اقدامات و تهدیدها چه تناسبی با شعارهایشان دارد؟ سوال مهم اینجاست چرا  مسئولین ذی ربط کمترین برخوردی با دانشجویان هنجار شکن نمی‌کنند؟

با تعلیق چند دانشجوی اغتشاش‌گر دانشگاه تعطیل نمی‌شود

وی در ادامه عنوان کرد: بعضی ها شعار می دهند اگر دانشجوی اغتشاش گر تعلیق شود دانشگاه تعطیل می شود، در دانشگاه الزهرا به طور قاطع می‌شود گفت افرادی که در اعتراضات اخیر به دنبال ایجاد آشوب بودند بین 10 تا 50 نفر از 11 هزار دانشجوی دانشگاه الزهرا بودند و در اقلیت مطلق هستند و با تعلیق این افراد دانشگاه تعطیل نمی‌شود.

حمل کردن سلاح سرد کار دانشجوی ساده نیست

عظیمی در ادامه عنوان کرد: لیدرهای اصلی اعتراضات  توسط رسانه های معاند آموزش دیده بودند، حمل کردن سلاح سرد و تصویرسازی‌های رسانه‌ای دروغین کار یک دانشجوی ساده نیست و این اقدامات از پیش برنامه‌ریزی شده بودند.

فاطمه وفاداران مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا نیز در این نشست گفت:  کاملا واضح بود تجمعاتی که در دانشگاه الزهرا به خشونت کشیده می شد، لیدرهای آن‌ها به بیرون از دانشگاه متصل بودند و از دشمنان خط می‌گرفتند.

 

 

وی افزود:  اندک تجمعاتی که مسالمت آمیز پیش می رفت به خاطر این بود که دو طرف درگیر در اعتراضات دانشجو بودند و به جایی نیز وصل نبودند.

معترضان مطالبه مشخصی در دانشگاه ها نداشتند

مسئول بسیج دانشگاه الزهرا گفت:‌ معترضان مطالبه مشخصی در دانشگاه‌ها نداشتند، اول به دنبال کشف حجاب و بعد سلف مختلط بودند، در دانشگاه الزهرا که بحث سلف مختلط نیز مطرح نبود با شعارهای هنجار شکن علیه نظام ورود و اقدام کردند.

دانشگاه الزهرا به دلیل تک جنسیتی بودن هدف اصلی دشمن برای ایجاد درگیری بود

وفاداران عنوان کرد: دانشگاه الزهرا به دلیل تک جنسیتی بودن هدف اصلی ایجاد اغتشاش و درگیری در دانشگاه‌ها بود. بنده احساس میکنیم وزارت علوم هیچ سیاست رفتاری در قبال مواجهه با اعتراضات نداشت.

وی با اشاره به اینکه معترضین حتی یک بار هم حاضر به گفتگو و تبادل نظر با بقیه ی دانشجویان نشدند، افزود: در این مدت چندین کرسی آزاد اندیشی و فضای گفتگو محور در دانشگاه برگزار شد ولی معترضین حتی یک بار هم حاضر به گفتگو و تبادل نظر با بقیه ی دانشجویان نشدند.

لیدرهای اغتشاشات در دانشگاه الزهرا دانشجوی این دانشگاه نبودند

مسئول بسیج دانشگاه الزهرا گفت: لیدرهای اعتراضات در دانشگاه الزهرا اصلا دانشجو نبودند و کارشان فضاسازی و ادمینی کانال‌های تلگرامی دانشگاه الزهرا بود، در حالیکه این افراد کوچک‌ترین شناختی از فضا و سالن‌های دانشگاه نداشتند و این مسئله از اخبارشان مشهود بود.

وفاداران در ادامه سخنانش تاکید کرد:‌ مدعیان آزادی، اطلاعات شخصی دانشجویان را در فضای مجازی منتشر کردند و با اکانت‌های مختلف به دانشجویان انقلابی فحاشی می کردند.

دریغ از یک اعلام موضع از رئیس دانشگاه در محکومیت اغتشاشات!

مسئول بسیج الزهرا گفت: مسئولان دانشگاه همکاری با دانشجویان انقلابی نداشتند و رئیس دانشگاه که خبرهای جزئی آن در سایت کار می شد حتی یک بیانیه و صحبت از ایشان در محکومیت اقدامات هنجار شکنانه منتشر نشد.

وی افزود: باید مسئولین دانشگاه موضع خود را اعلام کنند که کدام طرف ایستاده‌اند و خط قرمزی هم برای خودشان تعیین کنند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا