شهرستان ها

۸۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی بیله‌سوار موجود است

بیله‌سوار- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: ۸۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی بیله‌سوار موجود و در اختیار اعضا و کتابخوانان شهرستان قرار می‌گیرد.

صاحبعلی اصغری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تلاش می‌شود حضور کتابخانه سیار در روستاها پررنگ‌تر شود تا جمعیت روستاهای شهرستان نیز که از نعمت کتابخانه‌ها محروم هستند، از کتاب‌های متنوع استفاده کنند.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را زمینه‌ساز افزایش آگاهی و توسعه فرهنگی جوامع اعلام کرد و گفت: مطالعه و کتابخوانی از انواع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرده و جوانان و نوجوانان را به سمت آگاهی‌بخشی هدایت می‌کند.

فرماندار بیله‌سوار از اقدامات مناسب در حوزه کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تقویت بخش کمک درسی کتابخانه‌ها و افزایش منابع مورد نیاز دانش‌آموزان در دستور کار است.

اصغری برگزاری ۱۷ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان بیله‌سوار را یادآور شد و افزود: تصمیم داریم در هفته کتاب از ظرفیت سایر ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی در راستای برگزاری بهتر برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار در بیله‌سوار بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حدود ۸۱ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است و بیش از سه هزار و ۶۰۳ نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

اصغری با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه بخشودگی جرایم دیرکرد اعمال می‌شود و در ۲۴ آبان ماه عضویت رایگان برای مراجعان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری جشن کتاب و تجلیل از خادمان کتاب، برگزاری همایش کتاب با نهضت بازگشت به مساجد، برگزاری نمایشگاه کارتن کتاب و… را از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در بیله‌سوار اعلام کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا