بین الملل

مأموریت اتحادیه اروپا برای آموزش 15 هزار نظامی اوکراینی


وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه طرحی را تصویب خواهند کرد که براساس آن، 15 هزار نظامی اوکراینی در خاک این اتحادیه برای مقابله با روسیه آموزش نظامی خواهند دید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بروکسل طرحی را در زمینه آموزش نظامیان و سربازان اوکراینی تصویب خواهند کرد. 

به گزارش خبرگزاری تاس، وزرای خارجه اروپایی همچنین در این نشست درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

یک منبع در دفتر خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت، اتحادیه اروپا ماموریتی رسمی را در حمایت از اوکراین و تامین مالی آن تصویب خواهد کرد. این طرح حدود یک ماه پیش مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته و همانطور که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبلا گفته بود پانزده هزار سرباز اوکراینی تحت نظر این اتحادیه آموزش نظامی دریافت خواهند کرد.

این ماموریت ۲۴ ماه به طول خواهد انجامید و بالغ بر ۱۰۶ میلیون یورو هزینه در برخواهد داشت. 

به گفته سرویس خارجی اتحادیه اروپا، این ماموریت آموزش‌های فردی، جمعی و ویژه برای نیروهای مسلح اوکراین و واحدهای دفاع مرزی ارائه خواهد کرد. همچنین هماهنگی تلاشهای فردی اعضای اتحادیه اروپا که به صورت دوجانبه ارتش اوکراین را برای مقابله با روسیه آموزش خواهند داد تضمین می‌کند. 

براساس این گزارش، محل آموزشهای نظامی هم احتمالا پایگاههایی در آلمان یا لهستان خواهد بود و امکان مرتبط کردن دیگر کشور برای مشارکت در این طرخ نیز مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت. 

این درحالیست که «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز جمعه با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه مسیر تشدید تنش در اوکراین را انتخاب کرده است.

وی در ادامه سخنانش هشدار داد: «ادامه خصومت‌ها و تحریم‌ها علیه روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا را وارد رکود خواهد کرد».

خبرگزاری تاس در ادامه افزود، وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران را در ارتباط با اغتشاشات در این کشور مورد بررسی قرار خواهند داد. اتحادیه اروپا پیش از این 11 فرد و 4 نهاد حقوقی ایرانی را در همین زمینه تحریم کرده است. 

جمهوری اسلامی ایران با هشدار درباره دخالت در امور داخلی، کشورهای غربی از جمله برخی کشورهای اروپایی را زمینه ساز اغتشاشات در ایران خوانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه  اخیرا درباره اقدامات خصمانه کشورهای اروپایی علیه کشورمان گفته، اینگونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران که شناخت خوبی از رویکردهای گزینشی و ضد حقوق بشری برخی رهبران اروپایی دارند، حک خواهد کرد.

پایان پیام/ص


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا