بین الملل

سازمان حقوق‌بشری یمن: عربستان به جنایت و کشتار علیه مهاجران پایان دهد

سازمان حقوق بشر یمن جنایات رژیم عربستان سعودی علیه مهاجران را محکوم کرد و خواستار تحقیقات بین المللی و محاکمه همه عاملان و آمران این جنایت شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان حقوق بشر یمن (دولت نجات ملی، صنعاء) امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌­ای، جنایات رژیم عربستان سعودی در کشتار مهاجران را محکوم کرد و از جنایت دیگر این رژیم علیه شهروند یمنی خبر داد.

این سازمان اعلام کرد که از طریق «انجمن جوانان استان المحویت» باخبر شده است که خانواده «علی عاطف العلیی» که به عربستان سعودی مهاجرت کرده بود، تایید کرده است که وی به دست نیروهای سرویس امنیت دولت عربستان سعودی در شهر ریاض کشته شده است.

روزنامه «الثوره» چاپ یمن گزارش داد که علی عاطف که تبعه یمن بود، در نزدیکی محل کارش ربوده شده و تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته و در نهایت خفه شده است.

در ادامه گزارش سازمان حقوق بشر آمده است: قبل از اینکه ارتباط او با خانواده اش قطع و جنازه اش در اداره پلیس المنار در پایتخت عربستان سعودی کشف شود، خانواده  او از سوی مقامات سعودی تهدید شده بود.

طبق گزارش مذکور، مقامات عربستان سعودی همچنین بعضی از نزدیکان علی عاطف را تهدید کرده­‌اند که اگر پیگیر گزارش‌های کالبدشکافی شوند، زندانی خواهند شد.

سازمان حقوق بشر یمن قتل علی عاطف را جنایتی فجیع و هولناک خواند و گفت که این جنایت نشان دهنده رفتار وحشیانه رژیم سعودی و نقض آشکار همه قوانین حقوق بشری است.

سازمان حقوق بشر یمن در ادامه خواستار تحقیقات گسترده بین المللی درباره جنایت و کشتار عربستان سعودی علیه مهاجران شد و گفت: «ما خواستار پایان دادن به جنایت علیه مهاجران و مجازات عاملان و آمران این جنایت­‌ها بر اساس قوانین و منشورهای بین‌المللی هستیم.»

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا