بین الملل

ترکش‌های عملیات استشهادی «شعفاط»؛ 3 افسر اسرائیلی اخراج شدند


فرمانده گارد مرزی رژیم صهیونیستی سه افسر صهیونیست را اخراج و یک نفر را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد زیرا نتوانسته بودند با عامل استشهادی عملیات «شعفاط» مقابله کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عمیر کوهن» فرمانده گارد مرزی رژیم صهیونیستی شامگاه امروز دوشنبه تصمیم گرفت که شماری از افسران اسرائیلی را برکنار کند.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد، کوهن سه افسر را اخراج و یک نفر را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد؛ زیرا به گفته وی، نتوانسته بودند با عدی التمیمی عامل استشهادی عملیات «شعفاط» در قدس اشغالی مقابله کنند.

این فرمانده صهیونیست پس از اتخاذ این تصمیم گفت: نیروهای رزمی در حد انتظار نتوانسته بودند به عامل عملیات پاسخ دهند».

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی پس از اینکه نتایج شکست صهیونیست در برخورد با التمیمی را دریافت کرد، گفت: حمله سختی بود. باید از آن درس گرفت.

کوخاوی همچنین گفت که افسران و سربازان به گونه‌ای رفتار کردند که با وظایفشان همخوانی نداشت.

این در حالی است که شانزدهم مهر ماه جاری هم التمیمی به همراه یکی از رزمندگان فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی تیراندازی کردند.

در جریان عملیات تیراندازی که در ایست‌وبازرسی شعفاط صورت گرفت، یکی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسید و دو نفر دیگر هم به شدت زخمی شدند.

در پی افزایش عملیاتهای استشهادی علیه صهیونیستها، مجله صهیونیستی «یسرائیل-۱۲» گزارش داد، از زمان آغاز موج عملیاتهای استشهادی جوانان فلسطینی در مارس گذشته، ۳۵ هزار اسرائیلی درخواست مجوز حمل سلاح داده‌اند. این در حالی است که بین سالهای ۲۰۱۶-۲۰۲۰ سالانه ۱۰ هزار نفر درخواست مجوز داده بودند.

به گزارش این مجله، این افزایش درخواست مجوز، از زمان جنگ سیف القدس در ماه می ۲۰۲۱ آغاز شد؛ به نحوی که به صورت ماهانه، شش هزار درخواست ثبت می‌شد و تعداد مجوزهای حمل سلاح در رژیم صهیونیستی تا امروز به ۱۹۶ هزار و ۴۰۹  هزار مجوز تا جولای رسیده است.

بنا بر این گزارش، پس از عملیات «الخضیره» که هفتم فروردین ماه گذشته صورت گرفت، ۹ هزار و ۲۳۲ درخواست مجوز سلاح ثبت شد که ۱۳۵ هزار مورد، متعلق به ساکنان همین شهر بوده است. پس از عملیات «بنی براک» که روز نهم فروردین ماه صورت گرفت، ۹ هزار و ۸۶۱ درخواست و پس از عملیات تل آویو در ۱۸ فروردین، چهار هزار و ۸۰۶ درخواست دیگر ثبت شد. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا