دانش و فناوری

فارس من| پهنای باند رایگان مزیت رقابتی جدی پیام‌رسان‌های بومی باشد


سردبیر فارس من می‌گوید:در شرایطی که تعداد زیادی از کاربران به سمت شبکه‌های اجتماعی داخلی رفته‌اند، مسوولان می‌توانند در این مقطع با رایگان کردن پهنای باند این پلتفرم‌ها، یک مزیت رقابتی جدی برای پیام‌رسان‌های بومی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که اینترنت پیام‌رسان های داخلی رایگان شود. 

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: در شرایطی که تعداد زیادی از کاربران ایرانی به سمت استفاده از شبکه هیا اجتماعی داخلی رفته اند، مسوولان می توانند در این مقطع با رایگان کردن پهنای باند این پلتفرم ها، یک مزیت رقابتی جدی برای پیام‌رسان‌های بومی ایجاد کنند.

وی گفت: قطعا کیفیت خدمات مهم ترین بخش در اقبال محصول نزد مخاطبان است اما قیمت هم همیشه یک فاکتور مهم و تاثیر گذار بوده و هست.

به گفته این کاربر سامانه فارس من، دولت حتی می تواند از محل منابع خود اعتبار لازم را برای این منظور تامین کند و  روی پهنای باند پیام رسان ها نوعی سوبسید در نظر بگیرد.

پیش از هم درخواست هایی برای رایگان شدن اینترنت پیام رسان های ایرانی مطرح شده است. همچنان که برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست کرده بودند که اینترنت روبیکا رایگان شود. 

سردبیر این سوژه پرسیده بود: آیا نمی توان روشی اتخاذ کرد که دیتای مصرفی کاربران در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های ایرانی رایگان باشد و از راه دیگری برای این برنامه ها و اپراتورها درآمدزایی شود؟

در حال حاضر تعرفه دیتای مصرفی در پیام رسان های داخلی یک سوم تعرفه اینترنت بین الملل است.

این تعرفه پیش از این، نصف تعرفه اینترنت بین الملل بود که با مصوبه مجلس به یک سوم کاهش یافت.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا