دانش و فناوری

فارس من| بازار گرمی برای راه‌های دور زدن فیلترینگ/ امکانی رایگان که بی‌هزینه نیست


سردبیر سوژه فارس من می‌گوید: این روزها علاوه بر فیلترشکن‌ها، شاهد استفاده کاربران از انواع راه‌های دور زدن فیلترینگ هستیم که همه این ابزارها همان خطرات فیلترشکن‌ها را دارند و مردم را در برابر انواع فایل‌های مضر قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خطاب به مسوولان گفته اند: جلوی استفاده مردم از کانفیگ‌ها را بگیرید.

سردبیر این سوژه فارس به خبرنگار فارس، گفت: وقت صحبت از فیلترشکن و راه های دور زدن فیلترینگ می شود، نرم افزارهای فیلتر شکن یادآوری می شود اما این روزها فیلترشکن ها در انواع مختلف در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ این روزها شاهد تنوع انواع فیلتر شکن ها هستیم و هر روز هم ابزارهای جدید برای این منظور طراحی می شود. در همین رابطه، مدتی است که پرونده (فایل) هایی موسوم به کانفیگ یا اینجکتور برای دور زدن فیلترینگ در دسترس قرار گرفته است.

وی با اشاره به خطرات امنیتی فیلترشکن ها برای مردم، گفت: مردم باید بدانند که همه این ابزارها که به صورت رایگان و به سرعت عرضه می شوند و در اختیار آنها قرار داده می شود، همان خطرات فیلترشکن ها را دارند و مردم را در برابر انواع فایل های مضر قرار می دهند.

به گزارش فارس، پیش از این هم سوژه های در این باره در سامانه فارس من ثبت شده بوده است. سردبیر یکی از این سوژه ها، با بیان اینکه فیلترینگ با فیلترشکن راه به جایی ندارد، گفته بود: طی سال های گذشته مسوولان از روش فیلتر کردن محتوای غیراخلاقی استفاده کرده اند اما در همین زمان فیلترشکن ها هم به وفور در دسترس مردم بوده است.

این کاربر فارس من اضافه کرد: اخیرا هم شاهد مسدود شدن برخی از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی هستیم اما باز هم می بینیم که مردم با فیلترشکن از این دو پلتفرم استفاده می کنند.

وی گفت: تا زمانی که مسوولان در مقابله با فیلترشکن ها جدی نباشند، فیلتر کردن محتوا و پلتفرم های آسیب رسان راه به جایی ندارد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا