شهرستان ها

صادرات محصولات ساختمانی از یزد به روسیه امکان سنجی شود

یزد- نماینده یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به ظرفیت خوب استان در زمینه تولید محصولات ساختمانی گفت: لازم است با اعزام هیئتی به روسیه، صادرات این طیف از محصولات از یزد به روسیه امکان سنجی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار عصر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یزد با اشاره به اینکه طرح موضوع شتاب دهنده ها به معنای حرکت نو، تازه و جهش یافته در حوزه تولید و صادرات است، اظهار داشت: انتظار داریم دانشگاه ها امروز به مسائلی بپردازند که نیاز جامعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی باشد.

وی با بیان اینکه کاربردی کردن مسائل توسط دانشگاه ها ارزشمند است ولی برخی مسائل باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: تولید و صادرات در استان یزد یکی بوده و هیچ فاصله ای بین این دو احساس نمی شود و تولید کننده اقدام به صادرات و تجارت می کند در حالی که این امر، معمول نیست و همیشه متفاوت بوده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی در استان یزد محصولات را خودشان صادر می کنند و برخی فرصت هایی که در حوزه صاادرات به وجود آمده از دست رفته همانند قطر و برخی فرصت ها نیز در حال از دست رفتن است همانند فرصت های صادراتی در سوریه و عراق که باید به این موارد توجه شود.

جوکار با اشاره به ظرفیت های موجود در استان یزد ادامه داد: استان یزد در زمینه تولید محصولات مرتبط حوزه ساختمانی ظرفیت بسیار خوبی دارد که می توان با سفر هیاتی از یزد به کشور روسیه، امکان صادرات این محصولات را به این کشور فراهم کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: مهارت آموزی موضوع مهمی است که در کار و زندگی بسیار کارآمد بوده و اثرگذار است ولی متاسفانه سمت و سوی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و هم دانشگاه به سمت دروس نظری رفته و فارغ التحصیلان دانشگاهی نه خانه داری و نه مهارت آموخته اند.

وی گفت: در گذشته نه چندان دور در دهه ۶۰ و ۷۰ خانواده ها خودکفا بودند و مشاغل از پدر به پسر منتقل می شد اما اکنون دانشجویان از فردای خود ناامیدند و در فکر شغل هستند. در همه جای دنیا انسانی که از آموزش و پرورش فارغ شد حداقل باید روش زندگی کردن را آموخته باشد ولی ما این مسئله را در کشور نمی بینیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا