شهرستان ها

کتابداران افسران جبهه دانایی هستند

مشهد ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابداران افسران جبهه دانایی هستند که حتی در دوران کرونا علیرغم محدودیت‌ها توانستند حال دل مردم را با کتاب خوب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتاخوانی و کتابدار اظهار کرد: کتابداران افسران جبهه دانایی هستند که حتی در دوران کرونا علیرغم محدودیت‌ها توانستند حال دل مردم را با کتاب خوب کنند و آنان را میزبان حال خوش کتاب خواندن کردند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و کتابداران ستون‌هایی هستند که باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در هفته گرامیداشت کتاب به ارزیابی فعالیت یکسال گذشته می‌پردازیم و هم اینکه برای سال آینده برنامه ریزی خواهیم داشت.

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان که فرمودند؛ علاج مشکلات دانایی و آگاهی به واسه مطالعه کتاب است، گفت: ما در تلاش هستیم حال مردم را با کتاب خوب کنیم.

بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی ناشی از نا آگاهی است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تذکر جدی در رابطه با سهم کتاب در سبد زندگی مردم داشته اند یکی از مسائلی است ک ه متأسفانه امروز با وضعیت بحرانی در این عرصه مواجه هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط آحاد مردم به ویژه نوجوان و جوان با کتاب از آمار مناسبی برخوردار نییستیم، اگر مطالعات درسی و تلاوت قران را حساب نکنیم آنچه گزارش داده می‌شود نگران کننده است.

وی گفت: بحث استفاده از کتاب و کتابخوانی و بهره برداری از کتاب جز فرهنگ ایران بوده است اما متأسفانه امروز ر وضعیت نامناسبی قرار داریم و باید بتوانیم موانع بر سر راه را برطرف کنیم و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به شدت رونق دهیم.

حجت الاسلام پژمانفر خطاب به منتخبین در حوزه کتاب اظهار کرد: دقت و راهنمایی شما در برخورد با مراجیعن به کتابخانه ها باعث تغییر در مسیر زندگی افراد به ویژه نسل جوان می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این دلسوزی کتابداران کار بزرگی است که مانند طبیبی مهربان و حاذق از کتاب‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌دهند و با ایجاد فضای مناسب جهت مطالعه و در اختیار گذاشتن کتا ب، افراد را مأنوس با این حوزه می‌کنند.

وی گفت: در دوران کرونا با استفاده از روش‌های خلاقاته در فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدم‌های مؤثری و قابل توجه‌ای در حوزه کتاب برداشته شد.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: متأسفانه امروزه کتاب‌هایی موجود است که ذهن افراد را درگیر و اطلاعات درستی نمی‌دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در خصوص معرفی کتاب دقت و نظارت کافی باشد تا فرد را به سمتی هدایت کنیم که به جای تلفن از فیزیک کتاب برای مطالعه استفاده کند البته کار سختی است چون باید جذابیت لازم در قلم و موضوع کتاب باشد. انتخاب بین فضای مجازی و فیزیک کتاب اگر همراه با دلسوزی و تعلق خاطر به ارزشهای اسلامی ایرانی نباشد این کار در مسیر خودش اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی ناشی از نا آگاهی است، باید در همه حوزه‌ها و رسانه‌ها کار مناسب را انجام دهند تا فضای خلأ را با کتاب خوب پر کنند، چرا که جامعه دچار بیماری ناآکاهی شده و ما باید به عنوان طبیب به دنبال شناسایی عامل این بیماری باشیم.

کتابداران در جبهه جنگ نرم فعالیت دارند

در ادامه حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با هفته کتاب را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم سر منشأ اتفاقات مؤثری باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: امروز دوره‌ای را تجربه می‌کنیم که باید در مقابل یاوه گوییها ایستادگی کنیم.

وی گفت: ما در زمانه جهاد و مبارزه اصلی در میدان فرهنگ زندگی می‌کنیم و کتابداران سربازان این جبهه هستند و نباید نقش خود را کمرنگ ببینند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: کتابداران در جبهه جنگ نرم فعالیت دارند با توجه به رشد فضای مجازی که سعی بر اینکه انسان را دچار حس کاذب کند اما شما مجاهدانی هستید که در عرصه جنگ نرم فعالیت می‌کنید.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تربیت کاذب است اما خوشبختانه شما اعضای کتابخانه و کتابداران به دنبال تربیتی اصیل، سازنده و پرثمر هستید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا