شهرستان ها

روند خرید پنبه در شهرستان تسریع می‌شود

بیله‌سوار- فرماندار بیله‌سوار گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان روند خرید پنبه در شهرستان بیله‌سوار تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از مراکز خرید پنبه در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: امسال حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت محصول پنبه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان برداشت شود، تصریح کرد: بر پایه اعلام جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلو پنبه ۲۷۵ هزار ریال با افت ۲۰ درصد است.

فرماندار بیله‌سوار گفت: با توجه به ورود دولت به صورت حمایتی برای خرید این محصول، خوشبختانه قسمتی از مشکلات پنبه‌کاران رفع شده است.

اصغری از خریداری پنج هزار تن محصول پنبه از کشاورزان بیله‌سوار خبر داد و افزود: روند خرید پنبه از کشاورزان همچنان ادامه دارد.

وی در بازدید از مراکز خرید سویا در شهرستان ییله‌سوار نیز خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار تن محصول سویا در ۲ مرکز خرید در شهرستان بیله‌سوار خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هفت هزار تن محصول سویا از کشاورزان خریداری شود.

فرماندار بیله‌سوار روند خرید، ارائه خدمات، وزن‌کشی و میزان تخمینی افت محصول را در کارخانه‌های تولیدی مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد جز شهرستان‌های پیشرو در تولید محصول سویا و پنبه هستند که ۹۰ درصد محصول سویا و پنبه استان در این ۲ شهرستان تولید می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا