دانش و فناوری

برنامه فشرده دولت برای پا گرفتن سریع کسب‌وکارها در فضای مجازی بومی


مدیر یک پلتفرم داخلی که برنامه‌هایی برای میزبانی از کسب‌وکارهای فضای مجازی دارند با اشاره به بسته حمایتی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی، می‌گوید: پیش از اینکه برنامه‌ای از سوی دولت برای کوچ کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی اعلام شود، بسیاری از آنها به صورت خودجوش براساس ذات تجارت به برنامه‌های داخلی وارد شده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، اخیرا فراخوان شناسایی سکوهایی که امکان میزبانی کسب و کارهای اینترنتی را دارند توسط وزارت ارتباطات اعلام شده است.

این فراخوان در راستای اجرایی شدن آیین نامه حمایت دولت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال است. 

مدیر یک پلتفرم داخلی که برنامه هایی برای میزبانی از کسب و کارهای فضای مجازی دارند اما برای جلوگیری از اعلام برنامه ها پیش از عملی شدن آنها، مایل به گفت وگوی رسمی نبود، درباره این بسته حمایتی می گوید: یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان کسب و کارها برای حضور در پلتفرم های داخلی، مخاطب و کاربر است. 

وی ادامه داد: بسیاری از کسب و کارها این روزها در کنار فعالیت همیشگی خود، حسابی جدید در برخی از پلتفرم ها ایجاد کرده اند تا به مرور مخاطبان خود را در پلتفرم های دیگر هم پیدا کنند و به نظر ما هم این راه خوبی است.

وی گفت: زمانی که پیام رسان واتساپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام در کشور مسدود شد، حتی پیش از اینکه برنامه ای از سوی دولت برای کوچ کسب وکارها به پلتفرم های داخلی اعلام نشده بود، بسیاری از کسب و کارها به صورت خودجوش براساس ذات تجارت و اصول اقتصاد به برنامه های داخلی وارد شدند. 

این مدیر پلتفرم بومی، گفت: این مرحله از کوچ کاملا به صورت اختیاری انجام شد و در مرحله بعد که دولت حامی حضور کسب و کارها در پلتفرم های داخلی شده است، برنامه هایی برای معرفی بیشتر آنها و جذب کاربر دیده شده است که از جمله آنها می توان به تبلیغات رایگان در پلتفرم برای جذب کاربر، تخفیف برای تبلیغات در دستگاه‌های دولتی و ممنوعیت تبلیغ سکوهای مشابه خارجی در صدا و سیما اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای مثال به پلتفرم تکلیف کرده که با ابزارهایی که در اختیار دارد مانند پین کردن در صفحه اصلی، به اندازه نصف تعداد کاربران کسب و کار در پلتفرم خارجی برای او کاربر بیاورد. البته که این اقدامی جدید و تکلیفی اضافه برای پلتفرم است؛ اما نقطه قوت آن این است که در یک بازه زمانی کوتاه همه نیرو و توان کسب و کارها و پلتفرم ها برای پاگرفتن این صنعت بسیج می شود و از طولانی شدن این روند تا حدی پیشگیری می کند.

به گفته وی، دولت سعی کرده تا پیش بینی راه کارهایی، کسب و کار را از نظر کاربر و مشتری تضمین کند و این پیش بینی خوبی است؛ اما با این حال باز باید دید که در اجرا این پیش بینی ها چگونه اجرایی خواهند شد.

این فعال در صنعت پلتفرم یادآور شد: بزرگترین ترس برای پلتفرم های داخلی میزبان کسب و کارها و صاحبان کسب و کار این است که آنها به پلتفرم داخلی کوچ کنند اما مخاطب خود را در آن پیدا نکنند و به اصلاح حضور آنها بازدهی اقتصادی را نداشته باشد.

به گزارش فارس، کاربران سامانه فارس من هم با ثبت سوژه در این سامانه خواستار حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی برای حضور در پلتفرم های داخلی شده اند.

پایان پیام/ ت 40


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا