دانش و فناوری

فارس من| مسوولان تصمیم سخت را بگیرند و پای فیلتر واتساپ و اینستاگرام بایستند


ثبت‌کننده سوژه‌ای در سامانه «فارس من» می‌گوید: مسوولان در پاسخ به سوال وضعیت واتساپ و اینستاگرام در آینده، از جواب دادن طفره می‌روند و از زیربار مسوولیت شانه خالی کنند؛ در حالی که باید مستقیم بگویند که این شبکه‌ها به بستری برای انتشار دروغ و اقدام علیه کشور تبدیل شده‌اند و رفع فیلتر نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست کرده اند که تلگرام، اینستاگرام و واتساپ محدود شود.

سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس، گفت: پیام رسان های تلگرام، اینستاگرام و واتساپ، به بستری برای انتشار دروغ های معارضین دین و فرهنگ ملت، ترویج فحشا و برباد دادن بنیان خانواده، هماهنگی و برنامه ریزی برای معارضه با نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده اند.

این کاربر سامانه فارس من افزود: مدتی است که اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده اند اما باز هم دسترسی به آنها از طریق فیلتر شکن ها مقدور است. همان طور که چند سال پیش تلگرام فیلتر شد اما همچنان در کشور قابل دسترس است و جدیتی در قطع دسترسی به این برنامه ها نیست. 

این کاربر فارس من پرسید: چرا مدیران مربوط در قطع دسترسی کامل به این پیام رسان ها که مانند اسب تروا عمل کرده اند تعلل می کنند؟ به نظر می رسد که مسوولان ترجیح می دهند که تصمیم های سخت را نگیرند.

وی ادامه داد: اگر مدیران میانی در این باره جدیت ندارند، چرا مدیران رده بالا از جمله رئیس جمهوری و دبیران شورای عالی در تغییر مدیران منفعل و محافظه کار جدیت ندارند؟

وی ادامه داد: علاوه بر این، در این مدت مسوولان همواره در برابر این سوال که آیا واتساپ و اینستاگرام فیلتر می مانند یا از فیلتر خارج می شوند؟ جواب بلاتکلیف می دهند و حتی به نوعی از جواب دادن مستقیم طفره می روند و ترجیح می دهند از زیربار مسوولیت پاسخ گویی شانه خالی کنند.

وی ادامه داد: مسوولان با جدیت و به صورت شفاف به مردم اعلام کنند که اینستاگرام و واتساپ به دلیل اینکه به بستری برای انتشار دروغ و برنامه ریزی علیه کشور تبدیل شده اند، رفع فیلتر نمی شوند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا