ورزش

جامعه پرورش اندام ایران از سو مصرف مواد نیرو زا مبراست

رئیس فدراسیون بدنسازی

قم- رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: جامعه پرورش اندام ایران از سو مصرف مواد نیروزا مبرا است و این در حالیست که عده‌ای انگشت اتهام دوپینگی بودن به ورزشکاران ما را می‌زنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی نصیرزاده ظهر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: جامعه پرورش اندام کشورمان از سو مصرف مواد نیروزا مبراست و فدراسیون جهانی در مبارزه با دوپینگ رشته‌های نویی ایجاد کرده است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: کنترل دوپینگ به شدت توسط فدراسیون جهانی رعایت می‌شود و فدراسیون جهانی مشهود نشان می‌دهد به سمت گسترش ورزش سالم و پاک است.

وی با انتقاد از کسانی که انگشت اتهام دوپینگی بودن و مصرف دارو را به قهرمانان بدنسازی کشور می‌زنند گفت: بر روی فعالیت باشگاه‌ها و مصرف داروها نظارت ویژه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: هر از گاهی «وادا» تذکرهایی به فدراسیون‌های بین المللی می‌دهد و مصوب شده چون هزینه‌های کنترل دو پینگ زیاد است هر ورزشکار ۲۰ یورو بابت تست دوپینگ در مسابقات پرداخت کند.

نصیرزاده با اشاره به این که ایران در ۱۶ آذر ماه امسال میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان است گفت: یکی از تعهدات ما برای این مسابقات تأمین هزینه کنترل دوپینگ ۴۰ نفر است.

برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام در بهمن ماه امسال

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام در بهمن ماه امسال گفت: قم می‌تواند با توجه به این که در مرکز کشور قرار دارد به عنوان میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی معرفی و ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به عقد قرارداد ایران با فدراسیون جهانی پرورش اندام برای برگزاری یک فستیوال در ۲۹ بهمن ماه گفت: این مسابقات ۱۰۰ هزار یورو جایزه می‌خواهد که بخشی از آن را فدراسیون بدنسازی تأمین می‌کند و قم می‌تواند گزینه خوبی برای میزبانی این مسابقات باشد.

رئیس فدراسیون بدنسازی ادامه داد: قرارداد شهر میزبان این مسابقات یعنی کرمانشاه با اختلافاتی که با مسؤولان استانداری آنجا ایجاد شد از این استان گرفته شده است و قم می‌تواند میزبان خوبی برای این‌رقابت ها باشد.

وی اضافه کرد: این مسابقات در رشته‌هایی از جمله مچ اندازی دختران و پسران، قوی‌ترین مردان و پرورش اندام برگزار می‌شود.

نصیرزاده افزود: برخی افراد اتهام‌هایی به فدراسیون بدنسازی می‌زنند اما همان‌ها نمی‌توانند یک مورد را نشان دهند که تخلف شده و کسی کارت مربیگری خریده که با فدراسیون بدنسازی ارتباط داشته است.

نبودن لیگ در رشته پرورش اندام نقطه ضعف است

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نبودن لیگ در رشته پرورش اندام در کشور اشاره کرد و نبود آن را نقطه ضعفی برشمرد که باید جبران شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این ضعف را در رشته پاورلیفتینگ نداریم و لیگ در این رشته برگزار می‌شود.

نصیرزاده افزود: در مسائل فرهنگی تغییر نگرش مردم به رشته ورزشی بدنسازی را در دستور کار داریم و در موضوع روابط عمومی پرطرفدارترین افراد را در بین کل فدراسیون‌های ورزشی در فضای مجازی داریم تا چهره مثبتی از جامعه پرورش اندام به کشور معرفی شود.

وی گفت: جامعه پرورش اندام یک خانواده است و در فدراسیون بدنسازی جا برای خدمت زیاد است و از مستعدان استانی می‌خواهیم به فدراسیون کمک کنیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به انتخاب مجید تلخابی در مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس هیئت پرورش اندام قم گفت: جدا از این که وی رئیس هیأت شد چهره شناخته شده ای در ورزش بدنسازی است و انتخاب وی را به فال نیک می‌گیریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا