شهرستان ها

طرح «مداخلات خانواده محور» به صورت پایلوت در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل-موسس خانه امن استان اردبیل گفت: طرح «مداخلات خانواده محور» با هدف کنترل و کاهش خشونت خانگی به صورت پایلوت در اردبیل و ۴ استان دیگر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز طلوعی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان با بیان اینکه خشونت خانگی یکی از علل شایع صدمه جسمی و ترومای روانی به زنان و کودکان است، اظهار کرد: طرح «مداخلات خانواده محور» با هدف کنترل و کاهش خشونت خانگی به صورت پایلوت در اردبیل و ۴ استان دیگر اجرا می‌شود که در این طرح پس از غربالگری ۲۰۰ پرونده، ۳۰ پرونده زوجین دارای اختلافات خانوادگی و خشونت خانگی پذیرش شدند.

وی به بازگشت به زندگی بیش از ۶۰ درصد مراجعین با اقدامات مشاور و مددکار طرح با ارتقای مهارت‌های ارتباطی افزود: فعالیت‌های انجام گرفته طی مدت مورد تأیید دادگستری و شورای حل اختلاف استان بوده و منجر به پیشگیری از پرونده‌های قضائی در این زمینه در استان اردبیل شده است.

مؤسس خانه امن استان اردبیل گفت: خانه امن با پذیرش و حمایت از زنان و کودکان مورد خشونت در خانواده توانسته ضمن تحکیم بنیان خانواده‌ها از میزان خشونت در خانواده‌های آسیب پذیر نیز بکاهد و امیدواریم با بازگشایی ردیف بودجه شاهد ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان خود در این زمینه باشیم.

طلوعی به رتبه استان اردبیل در زمینه خشونت اشاره کرد و گفت: متأسفانه اردبیل یکی از رده‌های بالای خشونت در جامعه را دارد و در این میان نیز شهرستان‌های اردبیل، گرمی و پارس‌آباد از میزان خشونت در وضعیت بدی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان توسط مؤسسه ائمه اطهار (ع) استان اردبیل و با حضور فرماندار شهرستان گرمی، مدیر امور کتابخانه‌های استان اردبیل، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های اردبیل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا