بین الملل

ارمنستان و جمهوری آذربایجان؛ تداوم خصومت در عرصه نظامی و دیپلماسی


وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان با سلاح‌های مختلف به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش شرقی مرز تیراندازی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم اتهام زنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان علیه هم، ایروان روز جمعه از تیراندازی نیروهای باکو به سمت مواضع مرزی خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمینا» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان پنجشنبه شب با سلاح‌های مختلف به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش شرقی مرز تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این تیراندازی تلفاتی برجای نگذاشته و از ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه به وقت محلی وضعیت خط مقدم پایدار است.

این در حالی است که «جیحون شادلینسکی» معاون اول رئیس سرویس امنیت جمهوری آذربایجان روز جمعه گفت، انتقال تجهیزات نظامی به سرزمین های جمهوری آذربایجان و مکان استقرار نیروهای حافظ صلح روس مشکوک است.

شادلینسکی گفت: «بدخواهان در ارمنستان تلاش می‌کنند تا از عادی سازی روابط بین دو کشور جلوگیری کنند، همچنین ارمنستان بودجه بیش از توان خود را برای تسلیح  اختصاص می دهد، تلاش می‌کند تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته از کشورهای مختلف خریداری کند  و  به هر طریق ممکن امضای توافقنامه صلح را به تعویق بیندازد.

در عرصه دیپلماتیک نیز  دو کشور با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز موفق به توافق نهایی نشده اند و هرکدام دیگری را به کم کاری متهم می‌کند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گفت که  از سازمان پیمان امنیت جمعی انتظار دارد کار سیاسی و دیپلماتیک لازم را برای تضمین خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان  سرعت دهد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا