بین الملل

هشدار درباره تحرکات فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها در یمن

استاندار حضرموت درباره تحرکات فرانسوی و آمریکایی‌ها در این استان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «لقمان باراس» استاندار حضرموت یمن درباره تحرکات برای نظامی ساختن بنادر شرقی یمن و تبدیل آن به پایگاه‌های نظامی متجاوزان و اشغالگران هشدار داد.

وی افزود که درخواست‌ها برای نظامی ساختن بندر «الضبه» در ورای آن آمریکایی‌ها و فرانسوی ها قرار دارند و این تهدیدی برای زیرساختها استان حضرموت و تبدیل بندر نفتی به هدف نظامی در صورت تحویل بندر به متجاوزان آمریکایی و اعوان فرانسوی آنهاست.

استاندار حضرموت از همه عقلای این استان خواست که مانع تحرکات در غارت منابع طبیعی شوند.

وی تاکید کرد: ساکنان استان حضرموت از اولین کسانی بودند که خواستار توقف چپاول نفت از تاسیسات نفتی المسیله شدند به ویژه که این تاسیسات طی سالیان گذشته در معرض شدیدترین چپاول قرار گرفت و این در شرایطی است که مردم این استان در شرایط اقتصادی نابسامانی به سر می برند.

باراس افزود: تصمیم حمایت از منابع طبیعی یمن در راستای خواسته‌های مردم حضرموت است که در معرض تهدید از سوی متجاوزان اشغالگر قرار دارند.

وی از همکاری قوی مردم حضرموت با نیروهای مسلح یمن خبر داد و اینکه مردم تحرکات برای غارت ثروتهای یمن را اطلاع می دهند.

استاندار حضرموت تاکید کرد که تاسیسات بندری و نیروی شاغل در آن طی دو عملیات خنثی کردن غارت منابع نفتی، آسیبی ندیدند.

وی از مقامات بندر نفتی در این استان خواست که مانع غارت نفت شود و اجازه بارگیری به هیچ کشتی را ندهد تا خطری متوجه بندر و شاغلان آن نشود.

باراس اظهار داشت که تلاش‌های تحویل بندر الضبه به نیروهای آمریکایی از سوی دولت سرسپرده، موجب بقای اشغالگران در سواحل استان حضرموت و به مثابه افراط در حاکمیت ملی و بازکردن پای اشغالگران در استان حضرموت است، تحرکی که آزادگان این استان آنرا مورد مخالفت قرار می دهند.

چند روز قبل «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش یمن موفق شد نفتکشی را که برای غارت مقادیر عظیمی از نفت یمن به بندر «الضبه» در جنوب کشور نزدیک شده بود مجبور به ترک این بندر کند. این نفتکش هشدارهای نیروهای ما را نادیده گرفت. دشمن درحال اتخاذ اقداماتی بود که ما آن را رصد کردیم و پاسخ مناسبی دادیم.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا