شهرستان ها

شادی مردم سمنان با پیروزی تیم ملی/ یک «تیم» یک «ضربان» یک «ملت»

سمنان- مردم استان سمنان پس از پیروزی تاریخی ایران برابر یک تیم اروپایی در ادوار جام جهانی با حضور در خیابان‌ها و میادین شهرها به شادی پرداختند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان سمنان مانند دیر نقاط ایران اسلامی همزمان با غروب جمعه، میزبان جشن تاریخی مردم ایران پس از پیروزی برابر تیم ملی ولز در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است. مردم از جای جای شهرهای استان سمنان خود را به میادین و شوارع اصلی رسانده‌اند تا به جشن پیروزی، بپیوندند جشنی به رنگ پرچم مقدس ایران عزیز و از جنس حماسه‌ای بزرگ که در حاشیه خلیج همیشه فارس، به وقوع پیوست.

زن و مرد، پیر و جوان امروز یک صدا فریاد ایران ایران سر دادند و پیروزی تاریخ تیم ملی را جشن گرفتند. گروهی از مردم در خیابان پرچم ایران در دست فریاد شادی سر می‌دهند و گروهی دیگر در خودروهایشان چراغ‌ها را روشن کرده و بوق می‌زنند تا در شادی مردم سهیم باشند.

خیابان‌ها مملو از جمعیت

صدا به صدا نمی‌رسد، مردم یک صدا ایران ایران می‌گویند و تیم ملی را تشویق می‌کنند فارغ از هر عقیده‌ای امروز گرد هم آمده‌اند تا یک پیروزی مهم را جشن بگیرند.

ترافیک سنگینی در مراکز شهرهای سمنان و شاهرود ایجاد شده است پلیس در میدان امام شاهرود به مردم گل می‌دهد و صحنه‌های زیبایی را ایجاد می‌کند. مردم در گرمسار و دامغان نیز در خیابان‌ها هستند و با نزدیک شدن به شب تعدادشان افزون نیز می‌شود.

یک خانم که با دختر جوان و همسرش به خیابان آمده می‌گوید: مبارک همه ملت ایران باشد این پیروزی شیرینی زیادی داشت به خصوص اینکه در بازی اول تیم ما چندان خوب ظاهر نشده بود و نیاز بود که این پیروزی را جشن بگیریم.

میانه میدان بسیار خوب بودیم

در میانه مردم اما یک چهره آشنای فوتبال استان سمنان نیز حضور دارد رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: تیم ملی امروز عالی بود و اگر همین بازی را در برابر آمریکا داشته باشیم، رقیب روز سختی را در برابر هافبک‌ها و مهاجم‌های تیم ملی خواهند داشت.

رضوانی با بیان اینکه امروز ترکیب بهتری را از تیم ملی شاهد بودیم چرا که خط هافبک بازی ساز ما تقویت شده بود، بیان کرد: تنها نگرانی ما مصدومیت آزمون است که امیدوار هستیم اتفاقی برای این بازیکن خوش نام نیفتاده باشد به نظرم کریم انصاری فرد می‌تواند در بازی بعدی تمام توجهات خط دفاعی مستحکم آمریکا را به خود جلب کند.

وی با بیان اینکه هیچ پدیده‌ای جز فوتبال وجود ندارد که بتواند این چنین یک ملت را بعد از دشواری‌های چند روزه‌ای که برایشان پدید آمده فارغ از هر تفکر، رنگ و گروه و حزب و مرام گرد هم بیاورد و زیر یک پرچم شادمان کند لذا باید قدردان این تیم ملی باشیم چرا که کار بزرگی را صورت دادند.

پشتیبان تیم هستیم

یک جوان که صورت خود را به رنگ پرچم ایران درست کرده نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: تیم ملی امروز عالی بود و امیدواریم که بازی بعدی را هم بتوانیم به خوبی پیروز شویم. امروز تیم ملی نشان داد که غیرت ایرانی وقتی به جوش بیاید هیچ چیز جلودارش نیست حتی ستاره‌هایی که در تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند.

کیارش محمدنیا بیان می‌کند: نباید البته تیم ملی به این برد مغرور شود اما ترکیب بهتر امروز به ما کمک کرد تا بتوانیم بهتر بازی کنیم امروز همه خوب بودند از حسینی که در دروازه بود تا بقیه بازیکنان که تیم ملی واقعی ما را به نمایش گذاشتند.

برادر کیارش نیز ضمن تائید حرف برادرش می‌گوید: امروز آمده‌ایم تا بگوییم ما پشت تیم ملی‌مان هستیم و هر نتیجه‌ای که بگیرد، این تیم را حمایت خواهیم کرد زیرا بهترین بازی را ارائه دادند و توانستند بار دیگر نام ایران را در دنیا طنین‌انداز کنند.

روایت یک بازی خوب

یکی دیگر از شهروندان استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: امروز هماهنگی تیم ملی با هم بیشتر از گذشته بود و ما بسیار خرسند هستیم که بازی با انگلستان بازی اول ما بود چرا که پیش بینی نیز می‌شد که ما این بازی را متأسفانه ببازیم اما این انگیزه‌ای شد تا بتوانیم دو بازی بعدی را بهتر بازی کنیم و اتفاقاً از این بابت شانس با ما یار بود.

محمد حسین علیمرادی با بیان اینکه ما امروز یک دل تر از بازی قبل بودیم و حمایت همه مردم و تماشاچیان را نیز داشتیم و تیم از حواشی به دور بود، افزود: از لحاظ فنی ما توانستیم امروز خط وسط را از آن خود کرده و نگذاریم که ولزی‌ها بازی سازی کنند و همین موضوع سبب شد تا بتوانیم نتیجه را به سمت خودمان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه جام جهانی عرصه‌ای بزرگ است که تیم باید از لحاظ روانی نیز انگیزه و همچنین آمادگی داشته باشد، بیان کرد: اگر بتوانیم بازی بعدی را نیز با همین انگیزه و روحیه به میدان برویم و از نام برخی بازیکنان مطرح آمریکا نترسیم قطعاً نتیجه را به سود خودمان خواهیم کرد.

شادی مردم <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%86'>سمنان</a> با پیروزی <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%db%8c%d9%85-%d9%85%d9%84%db%8c'>تیم ملی</a>/ یک «تیم» یک «ضربان» یک «ملت»

حمایت از تیم ملی

یک پیرمرد نیز اظهار نظر جالبی دارد حاج مرتضی میرصالحی که از جام جهانی ۱۹۷۸ بازی‌های تیم را به یاد دارد می‌گوید: امروز ترکیب تیم نسبت به بازی اول تغییر چندانی نداشت و این نشان می‌دهد که بچه‌ها از لحاظ روحی انگیزه بسیار بالاتری داشتند و از سوی دیگر همین چند تغییر هم سبب شده بود تا بچه‌ها با انگیزه تر باشند جام جهانی عرصه است که تنها فوتبال خوب نتیجه نمی‌دهد بلکه مسائل روانی، حمایت‌ها و ده‌ها مورد دیگر نیز نیاز است.

میرصالحی بیان کرد: این جمعیت که امروز شاهد هستید برای تشویق و حمایت از تیم ملی آمدند که تیم همین آب و خاک است و مردم نشان دادند که نمی‌گذارند هیچ موضوعی بر روی عرق و علاقه به تیمشان اثرگذار باشد و این تیم ملی ایران واقعی است.

شهرداری‌ها در میادین شهر آتش بازی به راه انداخته‌اند و در سمنان بلندگوی بزرگی موسیقی را در مرکز شهر، پخش می‌کند که عابران را به وجد آورده است. جوانان موتور سوار، با بوق‌هایی که در دست دارند و پرچم‌های ایران لابلای ماشین‌ها، می‌رانند و اینگونه خوشحالی خود را به رخ می‌کشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا