بین الملل

گفتگوی تلفنی پوتین و علی اف با محوریت قره باغ

روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان، توافقات صورت گرفته درباره تنش ها در قره باغ را مورد بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به اعلام کاخ کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «الهام علی اف» روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان امروزبرای دومین بار طی هفته جاری به صورت تلفنی به بررسی توافقات پیشین میان روسیه، آذربایجان و ارمنستان پرداختند.

در بخشی از بیانیه کاخ کرملین آمده است: در این گفتگو گام‌های بعدی جهت اجرای کامل مجموعه توافق‌های سه‌جانبه سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان با تأکید بر رفع انسداد روابط حمل‌ونقل و اقتصادی در منطقه مورد بررسی دو طرف قرار گرفت.

پوتین و علی اف پیش از این نیز در ۲۲ نوامبر به صحبت و رایزنی درباره تنش ها در قره باغ پرداختند. در ۲۳ نوامبر، نیز پوتین با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در ایروان دیدار کرد.

سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، برای برقراری آتش بس کامل در قره باغ بیانیه‌ای مشترک امضا کردند. در ادامه روند مذاکرات صلح، آنها در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ گرد هم آمده و بیانیه مشترک دیگری که به طور مشخص با هدف رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و ترابری در منطقه تدوین شده بود را امضا کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا