ورزش

لیگ کشتی نمره قبولی نگرفت/ مربیان سازنده از یاد فدراسیون رفته‌اند

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

مربی سازنده کشتی کشورمان که ملی پوشان پرتعدادی را به این عرصه معرفی کرده معتقد است لیگ برتر کشتی آزاد امسال نمره قبولی نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور در حالی با قهرمانی تیم پتروپالایش تاکستان پایان یافت که این تیم در دیدار فینال برابر تیم بانک شهر با نتیجه مساوی ۵ بر ۵ و با امتیاز فنی بیشتر به عنوان قهرمانی دست یافت.

البته حواشی و اتفاقات مختلفی در مرحله نهایی این مسابقات رخ داد که هنوز اعضای کادر فنی تیم بانک شهر نسبت به آن معترض هستند و هر بار یکی از مربیان این تیم نسبت به حواشی فینال لیگ که باعث باخت‌شان شد واکنش نشان می‌دهند.

در همین راستا محمود اسماعیل پور یکی از مربیان سازنده مازنی که شاگردان مدال آور و افتخارآفرینی را در عرصه ملی پرورش داده و امسال هم به عنوان مربی تیم بانک شهر در لیگ حضور داشت به خبرنگار مهر گفت: حدود نیم قرن در عرصه کشتی فعالیت می‌کنم و شاگردان بسیاری را به رده‌های مختلف تیم‌ملی رساندم. اگر بخواهم نام هر کدام از آنها را ببرم، تعدادشان بیشمار است.

وی افزود: متأسفانه آن طور که باید و شاید به مربیان سازنده و پیشکسوت در طول برگزاری مسابقات لیگ برتر توجهی نشد و این در حالی بود که مسئولان تیم بانک شهر و رضا یزدانی سرمربی این تیم با نگاه ویژه‌ای که در این خصوص دارند از من و هاشم حبیبی به‌عنوان دو پیشکسوت در کادر فنی حمایت کردند. ولی ای کاش فدراسیون کشتی هم کمی به فکر مربیان سازنده بود.

مربی تیم بانک شهر با اشاره به اینکه افراد نزدیک به فدراسیون اجازه ندادند تیمش در لیگ امسال به قهرمانی برسد، افزود: فدراسیون کشتی در حالی مدعی برگزاری لیگ برتر به بهترین شکل ممکن است که هر سال خود مسبب اتفاقاتی خارج از شأن ورزش اول کشور می‌شود. کاملاً واضح بود اتفاقاتی که در لیگ برتر کشتی آزاد امسال رقم خورد، نتیجه ورود مستقیم افراد وابسته به فدراسیون است و وقتی رئیس فدراسیون، ورودی به ماجرا ندارد برخی شبهات و شایعات را در پی خواهد داشت.

این مربی جویباری ادامه داد: اگر فدراسیون کشتی سال آینده نیز به‌عنوان متولی درصدد برگزاری لیگ باشد، باید نگاه صرف مالی به این عرصه را کنار بگذارد و توجه ویژه ای هم بر جنبه‌های فنی و اخلاقی این ورزش داشته باشد. بی تردید لیگ برتر میدان و فرصتی است تا اهالی کشتی کشور گرد هم آیند و همزمان از هر دو جنبه مالی و فنی کشتی سود ببرند.

اسماعیل پور در پایان به دستاوردهای لیگ برتر هم اشاره کرد و گفت: امسال تنها برخی کشتی‌گیران به لحاظ مالی از برگزاری لیگ متنفع شدند اما به دلیل بسیاری از اتفاقات در طول برگزاری رقابت‌ها به ویژه در مرحله نهایی نمی‌توان به فدراسیون کشتی در عرصه برگزاری لیگ نمره قبولی داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا