اقتصاد

تشریح جزئیات کمبود گازوئیل برای کامیونداران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران گفت: در حال حاضر حدود 50 میلیون لیتر در روز نفتگاز توزیع می‌شود و این در حالی است که اگر بنادر فعال و کامیون‌ها در گردش باشند ممکن است مصرف تا 55 میلیون لیتر هم برسد.

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:


همایون صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره کمبود سوخت گازوئیل برای کامیون‌داران در برخی جایگاه‌های عرضه اظهار داشت: قبلا سوخت در جایگاه‌ها و مجاری عرضه سوخت به هر میزان که نیاز داشتند در اختیارشان قرار می‌گرفت. برای هر منطقه، شهر و استانی سهمیه‌ای در نظر گرفته شده بود کامیون‌دار برای دریافت مازاد به آن سهمیه مجبور به استان دیگر مراجعه کند و این یکی از مشکلات بوده یعنی ممکن است به یک جایگاه مراجعه کنند، سوخت نداشته و به جایگاه دیگری مراجعه کنند. 

وی افزود: اکنون برای هر جایگاه سهمیه‌ای در نظر گرفته و اگر جایگاه‌دار سهمیه روز خود را عرضه کند ممکن است در مراجعات بعدی کامیون‌دار بدون سوخت بماند تا جایگاه سهمیه روز بعد خود را دریافت کند، طی روزهای گذشته بسیاری از جایگاهداران با کبود سوخت و فراورده مواجه بودند که منجر به اعتراض کامیون‌داران به جایگاهدار و اپراتور می‌شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران تصریح کرد: شرکت پخش فرآروده بر اساس طرح پیمایش نفتگاز را در اختیار جایگاه قرار می‌دهد و این چالش‌هایی را بوجود آورده است، بنابراین در بیشتر ساعات شبانه‌روز اکثر جایگاه‌های عرضه نفتگاز بدون سوخت و تلمبه‌ها خاموش هستند و این منجر به درگیری‌ها و اعتراضاتی شده است، البته در این چند روز گذشته اوضاع تا حدی بهتر شده است. 

وی درباره افزایش نرخ گازوئیل در برخی جایگاه‌ها گفت: عمده جایگاه‌ها به هیچ‌وجه نه یک ریال اضافه دریافت و نه یک سی‌سی کمتر عرضه دارند اگر موردی تخلفی پیش بیاید هم ما و هم دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌کنند و اگر شکایتی هم باشد مردم می‌توانند با تلفن 09627 تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

صالحی گفت: در حال حاضر حدود 50 میلیون لیتر در روز نفتگاز توزیع می‌شود و این در حالی است که اگر بنادر فعال و کامیون‌ها در گردش باشند ممکن است مصرف تا 55 میلیون لیتر هم برسد، در کل میزان مصرف گازوئیل طی یک تا دو سال گذشته 50 تا 55 میلیون لیتر بوده است.

وی درباره سهمیه کامیون‌ها بیان داشت: سهمیه کامیون بستگی به طرح پایش در نظر گرفته می‌شود، اما میزان سوخت‌گیری در مناطق مرزی کمتر از شهرهای داخل سرزمینی است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا