سیاسی

۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی پرداخت می‌شود

مخبر:

معاون اول رئیس جمهور گفت: ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای اشتغالزایی در استان ها پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر در جلسه‌ای با موضوع اشتغال، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها را برای تحقق وعده اشتغال دولت ارزیابی کند و در صورت عقب بودن از برنامه، از آنها برنامه جبرانی زمان بندی شده بخواهد.

وی با اشاره به عدم انطباق مهارت متقاضیان اشتغال با نیازهای بازار کار، از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خواست ضمن احصاء نیازهای بازار کار، برنامه ریزی گسترده‌ای برای آموزش به متقاضیان اشتغال در کشور ارائه کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم تعیین رشته‌های تولیدی متناسب با نیازهای کشور تاکید و خاطرنشان کرد: باید رشته‌های تولیدی منطبق بر نیازهای کشور احصاء و به تناسب این رشته‌های شغلی، منابع مالی و اعتبارات لازم به سمت مشاغل خرد، متوسط و خانگی هدایت شود.

دکتر مخبر با تاکید بر پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به استان‌ها طی یک هفته آینده، تصریح کرد: وزارت کشور باید استانداران را مکلف کند تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه در قالب این تبصره برای اشتغالزایی استفاده کنند. بانک مرکزی نیز باید به صورت مستمر از بانک‌های عامل گزارش اشتغال ایجاد شده ناشی از پرداخت تسهیلات بانکی را دریافت و به دولت ارائه دهد.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و معاونین دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، وزارت تعاون گزارشی از سامانه رصد ملی اشتغال ارائه کرد و گفت: تا پایان آبان ماه ،۶۶ درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است که این میزان مطابق زمانبندی پیش بینی شده تا پایان سال بوده و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و به صورت حضوری تا پایان سال نظارت خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با تاکید بر افزایش آمار بیمه شدگان در دولت سیزدهم، گفت: به دنبال طراحی سامانه ثبت بیکاران در کشور هستیم تا با اطلاعات و آمار دقیق‌تر بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای رفع معضل بیکاری انجام دهیم.

در ادامه این نشست سازمان برنامه و بودجه گزارشی از نقشه راه اشتغالزایی این سازمان و چالش‌های پیش رو ارائه کرد و اعضای حاضر در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص این گزارش ارائه کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا