شهرستان ها

فعالیت‌های مجلس قابل دفاع است/ تقویت شفافیت و مقابله با فساد

بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مجلس، یک مجلس فساد ستیز است گفت: از کلیت فعالیت‌های رسالتی مجلس شورای اسلامی دفاع می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران، اساتید و فعالان انجمن اسلامی و دانشجویان بسیجی در دانشگاه پیام‌نور بوشهر اظهار داشت: دانشگاه میدان جهاد، خدمت و آرمان‌خواهی، تولید گفتمان‌های مؤثر و فعالیت‌های ضداستعماری و ضداستکباری، مرکز پرورش نیروهای علمی کارآمد و تربیت مدیران انقلابی و رویش‌های نسلی ناب، حفظ زنجیره بسیج و انسجام در اقامه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت بهترین راهکار ما در رفع مفاسد و ایجاد امنیت پایدار نظامی و منطقه‌ای است و به شخصه یکی از مطالبه‌گران بحث شفافیت در مجلس شورای اسلامی هستم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان استانی باید با دانشگاهیان و دانشجویان و اصناف و بازار و تشکل‌های مردمی و قرآنی ارتباط دو سویه در امر شفافیت، روشنگری و پاسخگویی داشته باشند.

وی بیان مواضع شجاعانه، مستند و عقلایی دانشجویان را امیدوار کننده دانست و اضافه کرد: مسئله جدی کشور ما، مسائلی نیست که دشمن از طریق رسانه‌های مزدور نظام سلطه انعکاس می‌دهد، بلکه اصل مسائل کشور ما بر روی پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است و دانشجویان می‌بایست در بیان مطلبه‌های به‌حق با استنادات معتبر، اقدام به مطالبه‌گری کنند.

رضایی ادامه داد: اینجانب نیز منتقد مجلس شورای اسلامی هستم، ولی از کلیت فعالیت‌های رسالتی مجلس شورای اسلامی دفاع می‌کنم به آن علت که این مجلس، یک مجلس فساد ستیز است. روشنگری پرونده فساد از اقدامات مجلس انقلابی در راستای مطالبه‌های قانونی مردم بود.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گزاری از وظایف مجلس شورای اسلامی است ولی اجرای قانون به دست دیگر قوا و سایر دلسوزان نظام است، تصریح کرد: دشمنان نظام به‌دنبال شبهه‌سازی و عدم نشر واقعیات و انعکاس ندادن دستاوردهای انقلاب و شایعه‌سازی و ایجاد اختلافات داخلی در رسانه‌ها و شبکه‌های فراگیر اجتماعی دیداری، گفتاری و نوشتاری هستند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: دخالت دشمن برای همه اقشار و مردم جوامع کشورهای دیگر در این چند ساله آشکار است و در آینده آشکارتر خواهد شد. بیش از ۲۵۰ کانال رسانه‌های دیداری، شنیداری و گفتاری با تولید برنامه‌های مختلف بر علیه کشور ما و انقلاب اسلامی ایران اقدام مخرب می‌کند.

درگیر جنگ بزرگ رسانه‌ای هستیم

رضایی با اشاره به اینکه اکنون ایران در این برهه از زمان گرفتار و درگیر یک جنگ بزرگ رسانه‌ای و جهانی شده است، عنوان کرد: رسانه‌های متعهد و انقلابی کشور ما، نباید اجازه بدهند که روح و روان افراد جامعه مورد غارت و تجاوز ادراکی و اندیشه‌ای رسانه‌های نظام سلطه قرار بگیرد و رسانه‌های متعهد و انقلابی باید با تولید آثار فاخر و راه‌اندازی کرسی‌های مباحث علمی و بصیرتی به دنبال تقویت ایمان و گسترش فرهنگ ناب در جامعه مبتنی بر عقلانیت باشند.

وی با ابراز اینکه ما می‌توانیم با ترویج الگوهای امانتداری، ساده‌زیستی و مردمی بودن یکی از مکانیزم‌های اساسی را برای ارتباط مسئولان با مردم تعریف کنیم، گفت: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان خانه ملت است و بر این باور است که در واقع صداهای مختلف شنیده شود و نگاه‌های متفاوت دیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما اسلام را از امامین انقلاب یاد گرفتیم زیرا این دو شخصیت مبارز و بزرگوار در میادین با هدف مردم‌داری و مردم‌یاری شجاعانه ایستادند و زیر بار زور و ظلم استکبار و دشمنان نرفتند.

رضایی افزود: ما نظام اسلامی را تشکیل دادیم و در امتداد آن باید دولت اسلامی را تشکیل دهیم و تا در مرحله بعد به تمدن‌آفرینی برسیم. پس وضعیت فعلی کشور ما در بحث اقتصاد و معیشتی باید اصلاح و بهبود یابد و وضعیت فعلی مورد رضایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه رفع کمبودها و تحقق مطالبات و برقراری عدالت نیازمند برنامه قوی و جامع‌نگر و ارتباط مستمر نظام تصمیم‌گیر با سایر اقشار است، بیان کرد: شرایط فعلی کشور برای کسب و کار بسیار شرایط مناسبی است، ولی شرایط خرید زمین و ساخت مسکن در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

لزوم رفع محرومیت‌های استان بوشهر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیش از پنج دهه است که استان بوشهر محروم از خط ریلی مانده است، گفت: بوشهر به‌عنوان استان بندری در کرانه آب‌راه دریایی خلیج‌فارس سال‌ها است که از نعمت صنعت راه‌آهن و خط ریلی محروم و بی‌بهره مانده است.

وی تاکید کرد: با بودجه اختصاص یافته برای خط ریلی استان بوشهر، سرعت و پیشرفت کندی دارد یعنی پیشرفت این پروژه هشت درصد است و اعتباری بین ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد دلار برای تکمیل شبکه ریلی بوشهر نیاز داریم که در صورت تخصیص، سه تا چهار سال آینده ان‌شاءالله تکمیل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انعکاس پیشرفت‌های کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در بحث صلح‌آمیز هسته‌ای، سدسازی، دستاوردهای ژنتیکی و ساخت پهپاد و تسلیحات نظامی و قدرت منطقه‌ای دارای دستاوردهای بزرگی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا