ورزش

واکنش فدراسیون فوتبال به شیطنت آمریکایی‌ها/ قدردانی از عنایت رهبر انقلاب به تیم ملی


سخنگوی فدراسیون فوتبال کشورمان به شیطنت آمریکایی ها درباره پرچم ایران و سوالات سیاسی از بازیکنان تیم ملی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از قطر، احسان اصولی در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه بازی مقابل آمریکا، اظهار داشت: خداراشکر، تمرینات تیم ملی در حال برگزاری است. بازیکنان بسیار پرانرژی هستند. مجموعه تیم بسیار پر امید هستند. با نشاط مضاعفی که از برد مقابل ولز به دست آوردند در حال آماده شدن هستند.

وی افزود: خبر خوب اینکه بیرانوند در تمرین تیم حضور داشت. موضوع سردار آزمون هم جدی نیست و ان شاءالله برای او هم اتفاقی نمی‌افتد. ان شاءالله تیم در کمال سلامتی در بازی پیش رو حضور پیدا می‌کند. از مردم تقدیر و تشکر می‌کنیم. به آن ها تبریک می گوییم و از آن ها تقاضا می کنیم انرژی مثبت و دعای خیرشان را روانه کنند تا ان شاءالله تیم ما در بازی با آمریکا هم دوباره روز قشنگ مقابل ولز را تکرار کند.

اصولی گفت: از فضل و عنایت مقام معظم رهبری به تیم ملی فوتبال تشکر می کنیم. از پیام محبت آمیزی و عنایتی که به بچه های تیم ملی داشتند. به نمایندگی از فدراسیون و تیم ملی فوتبال از ایشان تشکر می کنم. دعای خیر ایشان را مسالت می کنیم که ان شاالله بدرقه راه تیم ملی باشد. ان شاالله بتوانیم همانطور که آقا فرمودند، چشم و دل مردم را روشن کنیم و بتوانیم با یک بازی درخشان دل 80 میلیون ایرانی را شاد کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص انتشار عکس پرچم تیم ملی ایران بدون آرم الله توسط صفحات مجازی هواداران تیم آمریکا عنوان کرد: در این دوره از مسابقات اتفاقات زیادی خارج از اصول حرفه ای فوتبال و قوانین فیفا، رخ داده است. از موضوع پیراهن تیم انگلیس تا موضع کلینزمن تا همین موردی که اشاره کردید و اتفاقات دیگر. سرمربی و بازیکن ما باید به مسائلی پاسخ دهند که از هیچ تیم و سرمربی سوال نمی شود. 

وی افزود: این تبعیض، دوگانگی و تفاوت واقعا دیده می شود. باید به مردم بگویم؛ تیم ملی ما بازیکنان معتقد و با ایمانی دارد که هدفشان روشن است. پاسخ این بازی های رسانه ای و ناجوانمردانه ای که در حقشان اعمال می شود را با بازی درخشان‌شان در زمین خواهند داد. ان شاالله با نتیجه ای که می گیرند دل مردم را شاد می کنند.

اصولی تصریح کرد: از طرفی چون حقوق فدراسیون، تیم ملی و مردم مطرح است و نقض این حقوق بعضا اتفاق می افتد. بر اساس قوانین فیفا که مورد وفاق همه تیم ها است، اگر در مورد تیم دیگری اتفاق مشابه می افتاد، قطعا برخورد یا تذکر یا اعمال قانون می شد. قطعا فدراسیون پیگیر و به دنبال استفیای حق مردم، تیم ملی و خودش در این بخش ها خواهد بود. اقداماتی را انجام داده ایم و از این به بعد هم دنبال می کنیم. 

وی در مورد اینکه پاداش بازی با ولز به بازیکنان داده نشده و آیا دلیل خاصی دارد، گفت: نه، پیگیری ها در حال انجام است. ان شاالله منابع مورد نیازش تا امروز تامین شود. تمام تلاش فدراسیون و واحد مالی و خزانه داری بر این است که این موضوع تامین و قبل از بازی روز سه شنبه پرداخت شود.

اصولی در خصوص اینکه آیا مقدار این پاداش 15هزار دلار است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه انجام می شود.

وی در مورد تعداد مسافران مربوط به فدراسیون فوتبال شامل برخی روسای هیات های فوتبال و بعضی افراد دیگر، عنوان کرد: در ادوار گذشته هم مرسوم بوده، فدراسیون فوتبال همواره بخشی از کاروانش متشکل از مدیران و مسئولین و افرادی بوده که در حوزه های اجرایی کمک می کنند. این اتفاق جدیدی نیست. در چارچوب عمل می شود و منطبق شرایط قانونی و اصول حرفه ای است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: بخش هواداری و حضور پررنگ کسانی که در این حوزه اثرگذارند و می خواهند کمک کنند، با همان چارچوب تعریف شده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا