شهرستان ها

استقرار ۲۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در بوستان ریحانه/ ۱۰ غرفه کارآفرینی ویژه بانوان آسیب‌پذیر احداث شده است

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس رویکردهای شاخص کمیسیون مبنی بر حمایت از بانوان سرپرست خانوار و در معرض آسیب، ۱۰ غرفه کارآفرینی با مساحت ۳۵۰ مترمربع در بوستان ریحانه به بانوان تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده است.

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛


به گزارش ایلنا از مشهد، فاطمه سلیمی در گفت‌وگویی پیرامون «بوستان ریحانه»، اظهارکرد: این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های ویژه بانوان شرق کشور محسوب می‌شود که در مساحتی حدود ۲۰ هکتار، در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پارک ریحانه تا پیش از سال ۱۳۹۳ محل اسکان مسافران و زائران بوده و با نام پارک «بابا قدرت» شناخته می‌شده، گفت: بسیار خرسندیم که امروز پارک ریحانه با برخورداری از امکانات تفریحی و ورزشی، نقش بسزایی در تقویت شادابی و نشاط بانوان زائر و مجاور بارگاه منور رضوی ایفا می‌کند.

سلیمی افزود: پارک ریحانه خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان عزیز مشهدی همراه شده و برهمین اساس، شورای ششم، با محوریت کمیسیون ویژه بانوان و خانواده اهتمام جدی‌ نسبت به افزایش زیرساخت‌های این مجموعه داشته است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه با تکیه بر همین رویکرد، ۲۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی برای استفاده بزرگسالان و نوجوانان در پارک ریحانه پیش‌بینی شده، تصریح کرد: به منظور ارتقاء سطح کیفی زیرساخت‌ها و تسهیل دوچرخه‌سواری، قریب به ۳ کیلومتر مسیر دوچرخه نیز رنگ‌آمیزی شده است.

سلیمی از تعمیر و تجهیز سالن ۳۲۰ متری ورزشی بوستان ریحانه خبرداد و گفت: در این مجموعه، ۳ ست بدنسازی در مجموع ۲۴ دستگاه بدنسازی قسمت‌های مختلف بوستان نصب شده است؛ از جمله زیرساخت‌های ورزشی دیگر این بوستان می‌توان به زمین بازی کودکان، زمین تنیس، زمین ورزشی روباز والیبال، زمین بسکتبال و … اشاره کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه فرهنگ و مسائل تربیتی در کنار ورزش و تربیت‌بدنی، افزود: توجه به سلامت جسم و روح، مسائل تربیت بدنی و تربیت روحی و روانی، دو موضوعی است که توام با یکدیگر باید به آن بپردازیم؛ طبق همین اهمیت، تعمیر و تجهیز فرهنگسرای ریحانه که در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع احداث شده، در دستورکار قرار گرفته و اجرایی شده است.

سلیمی در ادامه با بیان الزام حمایت از بانوان کارآفرین جهت بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی خود و کمک به اقتصاد خانواده تصریح کرد: در نظر داریم در حوزه کسب و کارهای خانگی، به یاری بانوان بیاییم تا در کنار وظیفه مادری خود، چرخه اقتصاد و اشتغال را نیز فعال کنند. رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: به همین منظور، ۱۰ غرفه کارآفرینی با مساحت ۳۵۰ مترمربع در این بوستان به بانوان تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده و درحال بهره‌برداری است که به تازگی محقق شده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا