جامعه

آموزش مباحث پسماند به ۱۱هزار شهروند غرب پایتخت

شهردار منطقه ۹ تهران مطرح کرد؛

شهردار منطقه ۹ تهران از آموزش چهره به چهره مباحث پسماند به ۱۱ هزار شهروند در راستای ارتقا فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا در محلات غربی پایتخت در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به افزایش تفکیک پسماند از مبدا از ۹ درصد به ۱۳ درصد در محلات غربی تهران گفت: اداره مدیریت پسماند منطقه ۹ در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در محلات غربی تهران اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

شهردار منطقه ۹ در خصوص آموزش چهره به چهره مباحث پسماند به شهروندان گفت: تاکنون ۱۱ هزار شهروند در غرب پایتخت در ۱۱ شهرک، واحدهای مسکونی و تجاری، مراکز آموزش (مدارس، مهدکودک‌ها)، مراکز مذهبی (مساجد، حسینیه‌ها)، سازمان‌های دولتی و ادارات، مباحث تفکیک پسماند از مبدا را آموزش دیده اند.

وی افزود: در حال حاضر دو مرکز گلماند (در ناحیه ۱ و ناحیه ۲) مشغول فعالیت هستند که شهروندان در قبال پسماندهای خشک، گل و گیاه تحویل می‌گیرند.

مرتضوی عنوان کرد: مرکز گلماند شماره یک در خیابان هاشمی، پارک پلازا و مرکز گلماند شماره دو در خیابان شهید بختیاری (سی متری جی) تقاطع خیابان سادات مستقر می‌باشد که میزان پسماند خشک تحویل گرفته در این مراکز ماهانه شش تن است.

شهردار منطقه ۹ تهران نیز به فعالیت پسماند مارکت اشاره کرد و گفت: در این مرکز شهروندان با مراجعه و تحویل پسماندهای خشک با توجه به نیاز خود، اقلام مصرفی روزانه خود را تحویل می‌گیرند.

وی در ادامه عنوان کرد: پسماند مارکت در خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، تقاطع خیابان سادات واقع می‌باشد که میزان تناژ ماهانه آن حدود پنج تن است. خودروهای ملودی دار با مراجعه به درب منازل و ادارات طبق برنامه زمان بندی و بر اساس بلوک بندی طراحی شده نسبت به جمع آوری پسماندهای خشک در نواحی اجرا می‌شود. میزان پسماندهای خشک جمع آوری شده توسط خودروهای ملودی ماهانه حدود ۲۵۰ تن است.

مرتضوی گفت: یکی از اقدامات مهم و انگیزشی اداره مدیریت پسماند در راستای ترغیب شهروندان، توزیع مخازن ویژه پسماند خشک است که با توجه به نیاز در خواست کنندگان و میزان مشارکت در امر تفکیک، مخازنی در واحدهای مسکونی، شهرک‌های مسکونی- نظامی، واحدهای تجاری و مراکز آموزش- اداری توزیع شده که از ابتدای سال تاکنون ۱۲۶۳ مخزن در مراکز مذکور توزیع شده است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به عملکرد غرفه‌های بازیافت غرب پایتخت تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به غرفه‌های ۱۲ گانه مستقر در محلات در ازای دریافت پسماند خشک، وجه نقد پرداخت کرده و یا اقلام مصرفی شوینده را به شهروندان تحویل دهند.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات روزانه اداره پسماند منطقه ۹ بازدید از غرفه‌های مذکور و نظارت بر نظافت، بهداشت و ایمنی غرفه‌ها است. میزان تناژ ورودی به غرفه‌های بازیافت در ماه ۳۰ تن است.

مرتضوی در خاتمه یکی از وظایف مهم و اصلی اداره پسماند را به منظور جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز، بازدید و نظارت بر ایستگاه بازیافت و رعایت اصول ایمنی، بهداشت توسط پیمانکار دانست که در صورت عدم رعایت، مطابق مفاد پیمان برخورد خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا