ورزش

نامه رسمی ایران به اینفانتینو در مورد شیطنت انگلیس/ برخورد انضباطی سنگین در انتظار آمریکا


وکیل بین المللی فوتبال کشورمان توضیحاتی را در خصوص شیطنت‌های اخیر علیه تیم ملی ارائه کرد.

رضا شاه‌منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شیطنت فدراسیون فوتبال آمریکا و حذف آرم الله از پرچم کشورمان اظهار داشت: متاسفانه در جام جهانی 2022 شاهد این اتفاقات هستیم و این اولین بار نیست. مشکل و چالشی شبیه به این را با انگلیس هم داشتیم که آن‌ها روی پیراهن‌شان حرف اول نام کشور ایران را با حرف کوچک (i) نوشته بودند.

وی افزود: این‌ها مواردی است که درواقع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقض قوانین فیفا و اصول اخلاقی مرتبط با آن‌ها است. فارغ از نتیجه و اقدامی که ممکن است از طرف فیفا صورت بگیرد، بیشتر اقدام حقوقی ما مهم است. برای این ماجرا اقدام حقوقی هم انجام شده است. خودم هم صحبت‌هایی با فدراسیون فوتبال داشتم و قرار است پیگیری‌های لازم در مورد این موضوع انجام شود.

وکیل بین المللی فوتبال در مورد اینکه برخی معتقدند طبق قوانین آمریکا باید لز جام جهانی اخراج شود، گفت: ابا توجه به اینکه بازی روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، اخراج آمریکا از جام جهانی کمی دور از ذهن است. با این حال قطعا آثار و تبعات حقوقی از جمله جریمه سنگین را برای تیم ملی و فدراسیون این کشور خواهد داشت.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود بر اساس بند اول از فصل سیزدهم اساسنامه فیفا، هر فرد یا نهادی که به هویت و نشانه‌های ملی و دینی یک کشور عضو این فدراسیون تعرض کند، حداقل از انجام 10 بازی محروم خواهد شد، عنوان کرد: این قانون وجود دارد. حفظ هویت، نمادها و اصول هر کشوری و احترام به آن‌ها هدف اساس‌نامه فیفا است. با این حال ممکن است پروسه بررسی طولانی شود. این تخلف یک موضوع است و تشریفات رسیدگی به آن موضوع دیگری است که ممکن است زمان‌بر باشد.

شاه‌منصوری گفت: از ابتدا با این شیطنت‌ها کار را پیش بردند. منتها باید توجه داشته باشیم که صدور حکم اعدم حضور در یک تورنمنت حتما به موجب یک دادنامه قطعی انجام می‌شود. محرومیت از حضور در ادامه مسابقات یک مجازات برای تخلف اصلی است، نه یک تخلف تبعی که امکان رسیدن به آن تا سه‌شنبه باشد. بنابراین فکر می‌کنم پس از پایان جام جهانی شاهد برخورد انضباطی سنگین از جمله جریمه نقدی یا حتی محرومیت برای آمریکا حتی از این تورنمنت خواهیم بود.

شاه‌منصوری در مورد اینکه آیا برای پرونده شیطنت آمریکا صحبتی از سوی فدراسیون با او شده، گفت: برای این پرونده نه اما در مورد پرونده انگلستان صحبت‌هایی را با فدراسیون داشته‌ام. در این مورد شکایت شده است. به اینفانتینو نامه رسمی زده شده و تقاضای پیگیری کرده‌ایم که چرا این اتفاق افتاده است.

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: استفاده از حرف i (حرف کوچک) در ابتدای نام IRAN به نوعی معنی کلمه را تغییر داده است. به طوریکه مفهوم آن “از روی شما رد خواهیم شد”، می‌شود. ضمن اینکه استفاده از حرف کوچک در ابتدای اسامی نوعی توهین است. مخصوصا اسامی کشورها که باید حرف اول‌شان بزرگ باشد. این شیطنتی بود که انجام دادند. فارغ از هر نتیجه‌ای باید این مسائل طرح دعوا و پیگیری شوند. چون توهین‌آمیز است و باید از حقوق‌مان محافظت کنیم. فدراسیون باید حتما پیگیر این مسائل باشد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا