بین الملل

تاکید حکیم به بارزانی: عراق نباید گذرگاهی برای تهدید کشورهای همسایه باشد

سید عمار حکیم خطاب به بارزانی که با وی دیدار کرده بود، به صراحت گفت عراق نباید مکان یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همسایه باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق میزبان «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه بود.

حکیم و بارزانی در این دیدار درباره تحولات سیاسی عراق و منطقه تبادل نظر کردند

وی خواستار اتکا به قانون اساسی در حل اختلافات بین بغداد و اربیل شد و بیان کرد که امتیاز دادن به نفع عراق و منافع ملی، منافع همه را محقق می‌کند،به ویژه با توجه به اینکه اگر همه اراده حل این اختلافات و اتکا به اصل حقوق و وظایف در ترسیم هر رابطه‌ای را داشته باشند، فرصت پشت سر گذاشتن اختلافات وجود خواهد داشت.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، حکیم بر لزوم حفظ حاکمیت عراق و پایبندی به آنچه در قانون اساسی آمده مبنی بر اینکه عراق نباید مکان یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همسایه باشد، تاکید کرد.

حکیم بار دیگر خواستار حمایت از دولت کنونی در رویکردهای جدی‌اش برای تامین خدمات، فرصت شغلی و رفع محرومیت برخی شهرها و استان‌ها شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در حوزه امنیتی نیز بیان کرد که تروریسم با وجود اینکه تهدید نظامی ندارد، همچنان تهدیدی امنیتی به شمار می‌رود و این مساله مستلزم تداوم هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعات است.
انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا