شهرستان ها

انجام وظیفه حرفه‌ای پرستاران منوط به آرامش روانی است

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: داشتن آرامش برای انجام وظایف حرفه‌ای توسط پرستاران منوط به سلامت فکری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان بعد از ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت ولادت زینب کبری (س) و روز پرستار، توجه به نیازمندی‌های پرستاران و از جمله استانداردسازی فضای تحصیلی و کاری پرستاران را ضروری دانست و اظهار کرد: داشتن آرامش برای انجام وظایف حرفه‌ای توسط پرستاران منوط به سلامت فکری است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای پیچیده کنونی با حجم گسترده ارتباطات و اطلاعات درست و نادرست، انواع خطاها در مسیر شناخت و قضاوت از سوی پرستاران ممکن است اتفاق بیفتد که نیاز به مراقبت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه پرستاران به عنوان نجات‌گران جان انسان‌ها موجب تضمین سلامت خانواده‌ها با جلوگیری از مرگ بیماران می‌شوند، افزود: پرستاران در چنین دنیایی نیاز به این دارند که اطلاعات درست را کسب کرده و در قضاوت خود مسیر درست را طی کنند و به همین علت پرستاران برای حفظ سلامت روانی و فردی خود نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

قاسمیان محبت به همنوع را پایه خدمات پرستاری عنوان کرد و گفت: شغل پرستاری در واقع تفسیر محبت است و تنها یک شغل محسوب نمی‌شود و به همین علت خدمت در این عرصه روح ایثارگرانه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این آئین ۱۰۸ نفر از پرستاران برگزیده استانی و ۱۲ نفر از پرستاران نمونه ملی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت ولادت زینب کبری (س) و روز پرستار مورد تجلیل شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا