سیاسی

مصوبه کمیسیون امنیت ملی برای استقلال قضایی/ بر سلامت و فرایندهای دادرسی نظارت می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با از ادامه بررسی طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز این کمسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون، با حضور اعضا و نمایندگان قوه قضاییه و نهادهای اطلاعاتی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس به ادامه رسیدگی به طرح سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اختصاص داشت.

وی افزود: در ادامه رسیدگی به عناوین ماموریت‌های این سازمان، در ماده یک این طرح، بند ح ماده یکم در جلسه امروز به تصویب رسید. بر اساس این بند تصویب شده در کمیسیون، از ماموریت‌های این سازمان، نظارت بر سلامت و امنیت فرایندهای دادرسی با هدف استقلال قضایی جهت جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در پرونده های قضایی، خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار کرد: رسیدگی به سایر بندهای باقیمانده این طرح 6 ماده ای در کمیسیون امنیت ملی در هفته های آتی ادامه خواهد داشت و پس از تکمیل مصوبه کمیسیون، این طرح جهت بررسی به صحن علنی مجلس گزارش خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا