شهرستان ها

راه اندازی نهضت اردوهای دانش آموزی در فارس

شیراز _ مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نهضت اردوهای دانش‌آموزی در این استان راه می‌افتد، هدف از این اقدام را کمک به شادابی محیط‌های آموزشی و تقویت روحیه دانش‌آموزان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدخلیل عسکری یکشنبه ۶ آذر در جلسه دیدار استاندار فارس با کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس که به شکل حضوری و برخط انجام شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تاکید بر لزوم بهره‌مندی از تفکر بسیجی، گفت: فارس تنها استانیست که نقشه راهبردی استانی اجرای سند تحول بنیادین را تدوین کرده است.

عسکری با بیان اینکه اقدامات اجرایی شده با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه و سازمان‌های فرهنگی مناسب بوده است، خاطرنشان کرد که در زمینه تعاونی‌های درون مدرسه‌ای، فارس گام‌های بزرگی را برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: فارس در اجرای نظام رتبه بندی مقام دوم کشور را دارد و در این راستا احکام بیش از ۴۸ هزار فرهنگی صادر و مزایای ناشی از اعمال احکام به حساب معلمان واریز شده است.

او همچنین گفت: در راستای تقویت فعالیت‌های آموزشگاه‌ها، ۱۷۲ میلیارد تومان بابت سرانه مدارس استان توزیع و طی یک سال اخیر بیش از ۱۶۰ فضای ورزشی به مدارس اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه اردوهای دانش آموزی با اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس، آغاز شده است، افزود: در جهاد تبیین با همت بسیج دانش آموزی و همکاری سپاه تا کنون بیش از ۱۲۰۰ کلاس برگزار شده است.

عسکری با قدردانی از مدیران مدارس به واسطه مدیریت رخدادهای مرتبط با حوادث اخیر، موافقت با انتقالی ۷۵ درصد متقاضیان، ایجاد ۲۰ مدرسه هیئت امنایی، صدور مجوز ۳۰ واحد آموزشی جدید و انتخاب فارس برای طرح پایلوت هنرستان‌های دانش‌بنیان را از اقدامات اجرایی شده امسال ذکر کرد.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر مولدسازی، از شناسایی و فراهم کردن شرایط تغییرکاربری املاک مازاد به عنوان یک اولویت یاد و خاطرنشان کرد که امسال مجوز یک کانون اصلاح و تربیت صادر شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، همکاری با روحانیت را خوب ارزیابی و اضافه کرد: تعدادی از واحدهای آموزشی را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده‌ایم و شماری از فضاهای ورزشی را نیز به این دانشگاه واگذار خواهیم کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا