سیاسی

آزمون ۱۴۰۲ طبق اطلاع‌رسانی قبلی برگزار می‌شود/ کنکور سراسری فقط از دروس تخصصی خواهد بود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس، تأکید کرد: تصمیمات برای تغییر در نحوه برگزاری آزمون سراسری برای سال‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهد بود.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،  عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور در گفت‌وگویی پس از جلسه با اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در حال حاضر ما با دو مقوله قانون مجلس مصوب 1392 و اصلاحیه آن در سال 1395 و از سوی دیگر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مصوب 1400 مواجه هستیم که ابلاغ آن در خرداد 1401 توسط رئیس جمهور انجام و برای ما لازم‌الاجرا شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بر همین مبنا ما مقدمات برگزاری آزمون سراسری را در دو نوبت پیش‌بینی کردیم تا در دی ماه 1401 و تیر ماه 1402 این دو آزمون برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون آموزش به کنکور سال 1402 مربوط نخواهد بود، عنوان کرد: بر همین مبنا ما دو آزمون را برگزار و در مرداد ماه نیز پذیرش خواهیم داشت، مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون برای سال‌های 1403 به بعد خواهد بود که جنبه‌های اختلافی باید مورد بحث قرار گیرد و به یک جمع‌بندی کلی رسید.

پورعباس با یادآوری اینکه بر همین مبنا ما اطلاع‌رسانی کافی را در صورت تغییر قانون برای آزمون‌های 1403 به بعد خواهیم داشت، افزود: در حال حاضر داوطلبان باید آرامش لازم برای شرکت در آزمون دی ماه که می‌توان برای آنها آزمایشی تلقی شود، داشته باشند و پس از آن نیز برای آزمون تیرماه 1402 آماده شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تأثیر معدل در آزمون سراسری به صورت قطعی خواهد بود یا تأثیر مثبت، گفت: با توجه به اینکه این موضوع مربوط به جزئیات قانون است در این خصوص بحث نشد.

پورعباس تصریح کرد: در قانون مجلس تأثیر قطعی وجود ندارد و هنوز تکلیفی در این خصوص که تأثیر معدل قطعی باشد یا تأثیر مثبت در این طرح نیز وجود ندارد. ما برای آزمون 1402 باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم که در آنجا «تأثیر قطعی» ذکر شده است. بنابراین اگر مجلس قید خاصی برای آزمون 1402 داشته باشد در نحوه اجرا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره وجود دروس عمومی در آزمون سراسری 1402 نیز گفت: قطعا دروس عمومی در کنکور 1402 نخواهد بود و آزمون از دروس تخصصی برگزار خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا