سیاسی

الزام جدید برای تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران

اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی دانشگاه تهران ملزم به گذراندن یک دوره فرصت مطالعاتی در صنعت برای تبدیل وضعیت می شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز  در آئین افتتاح پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران در اشتهارد، گفت: افتتاح این مجموعه، نهضت جدیدی را در روابط صنعت و دانشگاه ایجاد می‌کند و سبک جدیدی در شراکت استراتژیک بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی رقم می‌زند. امیدواریم این شراکت استراتژیک، نقطه عطفی در تاریخ ارتباط صنعت و دانشگاه شکل دهد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: همیشه از ارتباط بین صنعت و دانشگاه صحبت می‌کنیم و با وجود اینکه از گذشته تاکنون برای گسترش این ارتباط تلاش شده است اما توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم. با بررسی اولیه قراردادهای پژوهشی دانشگاه مشخص می‌شود که اکثر این قراردادها با نهادهای واسط منعقد شده است و نه اصل صنعت.

وی با یادآوری اینکه فضای فیزیکی پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران در اشتهارد از سوی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته است، گفت: نزدیک به 2 هزار شرکت دانش‌بنیان در شهرستان اشتهارد فعالیت می‌کنند که این تعداد شرکت ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای این منطقه محسوب می‌شود چون با تعداد شرکت‌های مستقر در 7 استان برابری می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش با اعلام اینکه پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران محلی برای برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران خواهد بود، اظهار کرد: شیوه‌نامه فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران تدوین می‌شود که بر اساس آن اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزام خواهند داشت که برای تبدیل وضعیت حتماً یک دوره فرصت مطالعاتی در صنعت بگذرانند. همچنین در زمینه ارتقای اعضای هیأت علمی در بخش اجرایی، امتیاز ویژه‌ای را برای افرادی که در صنعت حضور دارند، خواهیم دید.

مقیمی افزود: پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد تبدیل به ایستگاه مهارت‌ورزی و کارورزی دانشجویان دانشگاه تهران خواهد شد. بر اساس برنامه تحول آموزشی دانشگاه تهران، درس‌های کارورزی و مهارتی به شدت تقویت خواهد شد و دانشجویان در قالب دوره‌های چند روزه در این پردیس در کنار اساتید حاضر در فرصت مطالعاتی مستقر خواهند شد.

رئیس دانشگاه تهران درباره کارکرد فرهنگی مورد انتظار از پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد نیز گفت: به شدت نیازمند نشست‌ها و اردوهای فرهنگی در کنار مهارت‌ورزی صنعتی هستیم. پردیس دانشگاه تهران در اشتهارد کمک می‌کند تا شاهد اتصال بین کارکردهای مختلف در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باشیم. این پردیس محلی برای رفت و آمد دائم انجمن‌های علمی دانشجویی خواهد بود و بر این اساس، دفتر ثابت انجمن‌های علمی در پردیس اشتهارد افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران همچنین از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، تبدیل خروجی‌های پژوهش به فناوری و اصلاح فرآیندها و کارکردها در معاونت‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و بین‌الملل دانشگاه تهران به عنوان راهبردهای اصلی برای تحقق دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تهران نام برد.

200 واحد از شهر دانش دانشگاه تهران در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد

علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این آئین گفت: افتتاح این پردیس علم و فناوری به گسترش اکوسیستم علم و فناوری و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان البرز کمک خواهد کرد و گامی برای توسعه بستر علم و فناوری در کشور خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همچنین دکتر حسینعلی علیخانی استاد تمام دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران را به عنوان رئیس پردیس علم و فناوری شهید چمران دانشگاه تهران معرفی کرد.

دکتر اسدی در بخش دیگر سخنانش درباره اقدام عملی دانشگاه تهران در زمینه گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان، اعلام کرد: با موافقت رئیس دانشگاه تهران، 200 واحد از مجموعه شهر دانش دانشگاه تهران که در محدوده طرح توسعه دانشگاه قرار دارد، در اختیار فعالیت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

 

بر طبق این گزارش، حکم انتصاب دکتر حسینعلی علیخانی به ریاست پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد با حضور رئیس دانشگاه تهران، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و استاندار البرز به وی اعطا شد.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا