شهرستان ها

الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در فاطمیه معرفی شود/ پویش عهد فاطمی

ساری – مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر معرفی الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در فاطمیه گفت: زن مسلمان تاریخ ساز و تمدن ساز و مظهر ولایت اجتماعی و انسجام خانواده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی استان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به ام القرای جهان افزود: اغتشاشات اخیر در واقع هیاهوی دشمن در فضای مجازی و جریان رسانه بود لذا وظیفه مهم این است که به تعبیر مقام معظم رهبری در میدان جنگ روایت‌ها، روایت‌های منطقی، صحیح و درست از وقایع و حقایق داشته باشیم.

وی با تاکید بر توجه به مسائل مختلف دینی اظهار داشت: یکی از مسائلی که دشمن روی آن تمرکز کرده، جایگاه زن بوده و به زعم خود دنبا الگوسازی جدیدی هستند تا حرکتی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی راهبری کنند.

وی ادامه داد: آنچه که در لشکر دشمن آماده شده، احزاب از هم گسیخته‌ای بوده که امروز هم قسم شدند و جریان‌هایی نظیر سلطنت‌ها و غیره کنار هم با هدف مشترک و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی گردهم آمدند اما جبهه حق با محوریت ولایت دور هم جمع هستند و ولایت نخ تسبیحی ای است که از تفرقه جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این جمع جبهه حق مبتنی بر ایمان و ولایت است و حضرت فاطمه زهرا (س) نخ تسبیح و مظهر ولایت به شمار می‌رود، افزود: این مسیر را در فاطمیه پیگیر می‌شویم.

زنان رهبران وپیشتازان نهضت هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی درباره زن اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۱ الگوی سوم زن مسلمان را بیان کردند و این الگو متفاوت از نگرش‌های شرقی و غربی است در حالی که در نظام مقدس اسلامی زنان رهبران و پیشتازان نهضت به شمار می‌روند.

وی با اظهار اینکه در الگوی غربی زن در خدمت تبلیغات بوده و کارکرد ابزاری دارد، گفت: در الگوی سوم، زن تاریخ ساز و تمدن ساز است و این الگو در فاطمیه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا زن تاریخ ساز و تمدن ساز می‌تواند مظهر ولایت اجتماعی و انسجام خانواده باشد.

حجت الاسلام شریف تبار بر لزوم معرفی الگوی سوم زن مسلمان تاکید کرد و با بیان اینکه دانشجویان و جوانان ممکن است شناختی نسبت به شعار، زن، زندگی و آزادی نداشته باشند، گفت: باید پیشینه این شعاردهندگان و رزومه آنان را معرفی کنیم و خیانت‌های آن را به زن در طول تاریخ بازگو کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: فاطمیه بهترین فرصت معرفی اندیشه ناب اسلام و رهبری درباره زنان است و باید زاویه دید ما با زاویه دید امام جامعه یکی باشد لذا در فاطمیه یکی از خط‌های محتوایی، تبیین جایگاه زن، توزیع الگوی اول، دوم و سوم خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براین که از سرمایه ایمان مردم برای عمل صالح استفاده شود، گفت: فاطمیه فرصت تبدیل ایمان به عمل صالح است و باید از این فرصت‌های ایمان فطری در دل جوانان استفاده و راهبری کنیم.

حجت الاسلام شریف تبار با اظهار اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دوگانه بی حجاب و بدحجاب م قرار نگیریم، گفت: باید در جهاد تبیین به روایت‌های صحیح و درست بپردازیم و در جنگ روایت‌ها، روایت‌های صحیحی داشته باشیم زیرا دشمن دنبال دوقطبی سازی جامعه، ایجاد گسست و گسل‌ها و دامن زدن به مسائل ناشی از شکاف نسلی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: ارائه‌های زیبا فطری از حجاب، زیست عفیفانه و زندگی مومنانه بسیار تأثیرگذار است و باید روایت‌های امیدوارانه را تزریق کنیم و فاطمیه بهترین فرصت برای تزریق امید در جامعه است.

وی با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه، پویش عهد فاطمی، پویش مهر مادری، اجتماع دختران حاج قاسم در شهرهای مختلف، راه اندازی شبکه با نور را از جمله برنامه‌های ایام فاطمیه ذکر کرد و گفت: احیای روضه‌های فاطمی و خانگی از دیگر برنامه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا