شهرستان ها

جلوگیری از هدر رفت آب در شهرهای لرستان با نشت‌یابی مخازن

خرم‌آباد- معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان، از جلوگیری از ۱۴ لیتر در ثانیه آب شرب بهداشتی در شهرهای این استان با نشت‌یابی مخازن آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالدین نور یزدان امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری با استفاده از مواد نانوتکنولوژی نشت گیری ۱۲ مخزن آب در شهرهای خرم آباد، چگنی، سلسله و کوهدشت انجام گرفت.

وی در خصوص اهمیت نشت گیری مخازن آب، گفت: با هدف حفاظت و صیانت از دارایی‌های شرکت و همچنین در راستای مصوبات کمیته ایمنی آب، با پیگیری‌های به عمل آمده در کارگروه کاهش هدر رفت مخازن دفتر کاهش آب بدون درآمد معاونت بهره برداری و توسعه آب استان اقدام به نشت گیری مخازن کرد.

معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با اجرای این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از هدر رفت حدود ۱۴ لیتر در ثانیه آب شرب بهداشتی، از ایجاد خسارت اراضی پایین دست مخازن ناشی از نشت مخازن و مسائل و مشکلات مربوطه جلوگیری شده و دو باب مخزن که به علت نشت زیاد آب از مدار بهره برداری خارج شده یا امکان آبگیری کامل نبود مجدداً به مدار بهره برداری وارد شد.

نور یزدان، بیان داشت: در راستای ارتقا و بهبود شرایط بهره برداری و اقدامات در دست اجرا، مخازنی که دریچه‌های دسترسی آنها معیوب و آسیب پذیر بوده است با استفاده از دریچه‌های مناسب و تمهیدات لازم جایگزین شد.

وی، تصریح کرد: نشت گیری این مخازن آب با هزینه‌ای بالغ بر ۳۷۲ میلیون تومان و از محل اعتبار عمرانی بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا