ورزش

ای کاش با تفکر کسب تساوی مقابل آمریکا قرار نگیریم

کربکندی: بازیکنان ما مقابل ولز خیلی خوب بودند

رسول کربکندی درباره مصاف تیم های ملی ایران و آمریکا شناخت دو تیم از یکدیگر را علت سختی این بازی دانست.

به گزارش “ورزش سه”، شاگردان کارلوس در آستانه حساس ترین بازی تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی قرار گرفته و بیشتر از هر زمان دیگری به صعود از مرحله گروهی نزدیک شده‌اند. این در حالی است که آنها در دو بازی اخیر خود مقابل انگلیس و ولز نمایش های کاملا متفاوت داشته اند و همین موضوع به معمایی برای دیدار با آمریکا تبدیل شده است. در همین خصوص رسول کربکندی از مربیان و کارشناسان نام آشنای فوتبال کشورمان طی گفتگویی که با خبرنگار ما انجام داد، گفت: ما تا به اینجای کار دو بازی کاملا متفاوت از تیم ملی کشورمان دیده ایم. بازی اول در مقابل انگلیس فوق العاده بد بودیم. درست است که انگلیس تیم قدرتمندی است اما تیم ما هم ترکیب خیلی بدی داشت و نه بازیکنان وظایفشان را خوب انجام دادند. در بازی دوم ترکیب تیم خیلی بهتر شد و البته قدرت تیم ولز هم مثل انگلیس نبود و از حق نگذریم که بازیکنان ما هم خیلی خوب بازی کردند. پیروزی ما در این بازی کمی دیر رقم خورد اما این را هم باید در نظر بگیریم که اخراج دروازه بان ولز روی نتیجه خیلی تاثیر گذاشت. علیرغم برتری ما در این بازی نزدیک بود که همه چیز مساوی تمام شود اما با شوت روزبه چشمی یک بر صفر پیش افتادیم و در ادامه که حریف مجبور شد جلو بکشد ما گل دوم را هم زدیم.
وی درباره دیدار با آمریکا گفت: باید بگویم که معمولا بازی های مرحله گروهی جام جهانی در دور سوم فوق العاده حساس است و تیم های صعودکننده در بازی سوم مشخص می‌شوند. این نشان می دهد که هیچ تیمی حریف دست و پا بسته‌ای نیست. ما با یک مساوی مقابل آمریکا صعود خواهیم کرد ولی اعتقاد من این است که اگر بازیکنان ما با تفکر مساوی وارد زمین شوند ممکن است بازی را ببازند. من خودم آمریکا را تیم بسیار خوبی می‌دانم و خصوصا مقابل انگلیس که خوب کار کرد دنبال کسب پیروزی برای صعود است. اینکه یک تیم با مساوی و یکی دیگر با برد صعود می‌کند باعث می‌شود که شاهد یک مصاف بسیار حساس باشیم.
کارشناس فوتبال با اشاره به شانس صعود ایران، گفت: برای تیم ملی ایران بعد از چند دوره حضور در جام جهانی حالا صعود به مرحله بالاتر اهمیت دارد که این موضوع نیز خواسته جامعه فوتبال کشور نیز هست. همه چیز دست به دست هم داده تا شرایط روحی بچه ها برای دیدار با آمریکا خوب باشد و ان‌شاالله که بتوانند با ارائه یک بازی خوب نتیجه لازم را بگیرند. مربیان از یکدیگر شناخت کافی دارند و این کار را برای هر دو تیم سخت می‌کند.
پیشکسوت فوتبال کشورمان که سابقه کار با تیم های اصفهانی را در کارنامه دارد، در پاسخ به این سوال که “آیا امسال جام به اصفهان می‌رود یا خیر” پاسخ داد: امسال سپاهان پتانسیل قهرمانی دارد. با توجه به مهره های خوبی که در هر پست دارد، مسلما اگر بازی‌ها به صورت مداوم برگزار شود، با توجه به مصدومیت ها و اخراج های احتمالی، باز هم سپاهان به مشکل نمی خورد چون دارای پشتوانه بسیار خوبی است. ضمن اینکه از نیمکت خیلی خوبی نیز برخوردار است. با این وجود سپاهان در این مدتی که از لیگ گذشته متاسفانه امتیازات زیادی از دست داده منتها با شناختی که سرمربی این تیم از فوتبال و بازیکنان سپاهان پیدا کرده قطعا در این وقفه لیگ می‌توانند با تمرینات منظم به آمادگی لازم برای کسب نتایج بهتر برسند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا