شهرستان ها

۱۹ واحد راکد صنعتی کرمانشاه دوباره احیا شدند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه به میزبان دائمی سرمایه‌گذاران بزرگ و هلدینگ‌ها تبدیل شده است، گفت: ۱۹ واحد راکد صنعتی کرمانشاه دوباره احیا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم شامگاه یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و که با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو) و معاون وزیر صنعت، معدن تجارت و معاون اقتصادی استاندار برگزار شد؛ اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر مدیران مجموعه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های مهمی مانند اتکا، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ایمیدرو، سازمان بورس و… بوده است و تفاهم نامه‌ها و قراردادهای صورت گرفته به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شوند.

وی افزود: امروز هم میزبان رئیس سازمان ای درو هستیم و به زودی توافقات صورت گرفته پیرامون طرح توسعه ایران خودرو و تکمیل واحدهای بیواتانول و بیوایمپلنت اجرایی می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اخیراً نیز برای اولین بار در کشور، کرمانشاه میزبان همایش تأمین مالی غرب کشور بود و بسیاری از مدیران بورس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به کرمانشاه آمدند.

وی ادامه داد: در حوزه صنعتی نیز با کار و تلاش صورت گرفته ۱۹ واحد راکد دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

امیری مقدم به برنامه‌های بازدید امروز از واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از پروژه بیواتانول (سوخت سبز) داشتیم، رئیس سازمان ای درو عنوان کرد که این پروژه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اجرای طرح توسعه ایران خودرو و راه اندازی شیفت سوم این کارخانه از مطالبات مردم است و انتظار داریم این طرح به زودی اجرایی شود.

وی گفت: متأسفانه روند اجرای طرح بیوایمپلنت بسیار طولانی شده است ولی با تلاش وزارتخانه و حل مشکلات سهامداران این پروژه بهار ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

امیری مقدم عنوان کرد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور شرکت‌های وابسته به دولت مانند ایمیدرو و ای درو مکلف به اجرای طرح‌های اشتغال زا در ۱۴ شهرستان هستند و وزارت صمت باید در راستای اجرای این مصوبه اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید پروژه‌های بر زمین مانده را احیا کنیم از برگزاری جلسه با وزیر نفت در آینده نزدیک به منظور به نتیجه رسیدن پروژه پتروپالایش آناهیتا کرمانشاه خبر داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا